اکسپرت سئو

خانه / آموزش سئو / الگوریتم گوگل قسمت چهارم

الگوریتم گوگل قسمت چهارم

الگوریتم گوگل قسمت چهارمReviewed by نویسنده on Nov 2Rating: 5.0

سلام میکنم خدمت تمامی دوستان سئو و بهینه سازی سایت و همراهان همیشگی اکسپرت سئو. خب همانطور که میدونین در اکسپرت سئو همواره مقالات آموزش سئو سایت و هر بار با نکته ای طریف و قابل توجه آپدیت میشود. با مطالعه این مقاله ها میتوانید در کمترین زمان ممکن و با کمترین هزینه علمی که شاید چندین سال برای بدست آوردن آن تلاش کردیم رو شما راحت تر کسب کنین! امروز با ادامه مقالات الگوریتم گوگل در خدمت شما هستیم. در مقاله های پیشین به روش های بسیاری در مورد سئو سایت پرداختیم که پیشنهاد میکنم برای یاد آوری مطالب قبلی نیم نگاهی نیز به مطلب الگوریتم گوگل قسمت سوم بیاندازید.

151 ) نتایج فروشگاهی: گاهی اوقات گوگل نتایج فروشگاه خود را در SERP ها نشان می دهد.

152 ) گوگل برای نمایش جستجو ی عکس ها توسط کاربران, از عکس های سایت ما استفاده میکنه ( پس بهتره که alt + description  رو بکار ببریم که بهتر در این نوع جستجوها دیده بشیم . )

153 ) نتایج Easter Egg : وقتی شما در قسمت عکس گوگل به دنبال مثلا “نرم افزار پلی استیشن” بگردید گوگل خودش عکس های بازی ها را نشان می دهد !

154 ) نتایج تک سایت برای برندها:  کلمات کلیدی متمایل به یک دامنه یا برند باعث نمایش نتایج مختلفی از همان سایت می شود.

سیگنال های خاص  :

الگوریتم گوگل جدید

155 ) تعداد لایک ها و توییت های لینک شما میتونه ارزش اون لینک رو در گوگل بالا ببره.

156 ) قدرت نویسندگی اکانت های توییتر قدیمی و با تعداد بیشتری بازدید کننده خیلی تاثیر گذار تر از اکانتی هست که به تازگی راه اندازی شده و بازدید کننده کمتری دارد.

157 ) تعداد لایک های فیسبوک یک پیج یا اکانت هم در لینک های انتشار داده شده توسط پیج یا اکانت تاثیر دارند ( هرچی لایک های پیج بالاتر باشه , انتشار لینک رو با ارزش تر میکنه. )

158 ) اشتراک گذاری لینک ها در فیسبوک مثل بک لینک عمل میکنند و به نسبت لایک های فیسبوک تاثیر بیشتری دارد.

159 ) دقیقآ مثل توییتر, اکانت هایی که در فیسبوک محبوبیت بیشتری دارند دارای قدرت تاثیر گذاری بیشتری در اشتراک گذاری ها و … دارند.

160 ) پین های سایت پینترست: پینترست یکی از شبکه های فوق العاده محبوب اجتماعی با حجم بالایی از اطلاعات عمومی است.  احتمال دارد که گوگل پین های این سایت را به عنوان سیگنالی اجتماعی درنظر بگیرد.

161 ) رای گیری در سایت های اجتماعی: ممکن است که گوگل از اشتراک گذاری ها در سایت هایی مشابه Reddit، Stumbleupon ،Digg  به عنوان نوع دیگری از سیگنال‌های اجتماعی استفاده کند.

162 ) با اینکه مت کات گفته تعداد لایک های گوگل پلاس تاثیر زیادی رو لینک ها نداره ولی خوب با کمی تامل میتونیم متوجه بشیم که امکان نداره از شبکه اجتماعی خود کمپانی گوگل چشم پوشی کرده باشند.

163 ) در گوگل پلاس هم مانند دیگر شبکه های اجتماعی به اکانت هایی که دارای محبوبیت بیشتری باشد توجه بیشتری میشود.

164 ) نویسندگی گوگل پلاس معتبر: در فوریه 2013 CEO گوگل اریک اشمیت بصورت کاملآ روشن گفت :
درون نتایج جستجو اطلاعات سعی می شود که به صورت آنلاین اعتبار سنجی شوند و پروفایل های معتبر نسبت به پروفایل های فاقد اعتبار در رده های بالاتر قرار گیرند که نتیجه آن این است که کاربران بصورت طبیعی روی نتایج بالاتر بیشتر کلیک می کنند.

165 ) ارتباط سیگنال اجتماعی :  احتمالآ گوگل از اطلاعات ارتباطی اطراف لینک استفاده میکند. ( متن, اشتراک گذاری و … )

166 )  هرچه بیشتر از صفحات اجتماعی به سایت اصلی لینک داده شود , باعث بالابردن محبوبیت نزد گوگل و دیگر موتور های جستجو میشود ( که شامل بالا اومدن بهتر سایت در پیج های گوگل و … میشود. )

 

سیگنال های برند  :

الگوریتم گوگل قسمت چهارم

167 ) Anchor Text  اسم برند : anchor text برنددار ، سیگنالی ساده اما قدرتمند برای برند است.

168 ) جستجوهای برندها: واضح است که کاربران برندها را جستجو می کنند. اگر کاربران سایت شما را در گوگل جستجو نمایند یعنی “Backlinko twitter”, Backlinko + “ranking factors” گوگل احتمالاً این موضوع را زمانیکه برندی را تعیین می کند، در نظر می گیرد.

169 ) تمامی سایت های برند دوست دارند صفحه های شبکه اجتماعی شان دارای لایک های زیادی باشد و گوگل به این قضیه توجه میکند.

170 ) سایتی که اکانت توییتر ( سایر شبکه های اجتماعی ) دارای دنبال کنند  ( فالور ) زیادی باشه , نشون میده اون سایت نزد کاربرها محبوب هست و گوگل توجه زیادی به موضوع داره.

171 ) صفحه رسمی کمپانی در لینکداین: بیشتر کسب و کارهای واقعی صفحاتی در لینکداین دارند.

172 ) کارکنان لیست شده در لینکداین: رند فیشکین معتقد است که داشتن پروفایل در لینکداین توسط کاربران نشان دهنده ی این است که کار آنها در شرکت شما سیگنالی برای برند شدن است.

173 ) تفاوت دو اکانت با تعداد لایک های یکسان در این است که بطور مثال : اکانت اولی فعال تر بوده و دائم آپدیت میشود و اکانت دوم ( که به احتمال بسیار زیاد خریداری شده ) آپدیت نشده و بسیار از لحاظ کیفیت اشتراک گذاری و لینک دهی پایین تر از اکانت اولی است و نزد گوگل اهمیت بسیار کمتری دارد!

174 ) نام بردن از برندها در سایت های جدید: برندهایی که واقعا بزرگ هستند توسط سایت های جدید در گوگل نام برده می شوند. در حقیقت، بعضی از برندها حتی در صفحه اول خوراک خبری مخصوص به خودشان را درگوگل دارند.

175 ) برندها بدون لینک شدن، نامبرده می شوند. گوگل احتمالاً به برندهای بدون لینک دهی داخلی توجه  می کند ومحتوای داخلی را به عنوان سیگنال برند درنظر می گیرد.

176 ) تعداد اعضای RSS : با درنظر داشتن اینکه گوگل صاحب سرویس محبوب Feedburner RSS  است، منطقی است که آنها به داده های عضویت RSS به عنوان سیگنالی/نشانه ای از محبوبیت برند نگاه کنند.

177 ) گوگل حتی ممکنه  از طریق گوگل پلاس موقعیت مکانی برندتون رو هم ارزیابی کنه که در کدام محله واقع شده است و چه مقدار وسعت دارد. و از این طریق میتواند بفهمد که آیا سایت شما برندی بزرگ است یا خیر.

178 ) وبسایتی که مالیات پرداخت می کند: Moz  گزارش داده است که گوگل ممکن است نگاهی به اینکه ایا یک سایت با کار پرداخت مالیات در ارتباط است یا نه بندازد.

 

مشخصه های اسپم سایت ( داخلی )  :

الگوریتم جدید گوگل

179 )  با توجه به فاکتور هایی که در الگوریتم پاندا ذکر شد , سایت هایی که دارای مطالب کم کیفیت هستند کمتر در جستجو های کاربران دیده میشوند.

180 ) تا جایی که میتونید به سایت هایی که خلاف قوانین گوگل عمل میکنند, لینک ندید! چون تاثیرات بدی برای سایت شما به همراه داره.

181 ) سایت خودتون رو بیش از حد و بدور از چهارچوب قوانین ریدایرکت , ریدایرکت نکنید ! که در نهایت ممکنه منجر به حذف کلی سایت از نتایج جستجو شود.

182 ) پاپ آپ یا تبلیغات انحرافی : سند راهنمای ارزیاب رسمی گوگل ابراز می دارد که پاپ آپ ها و تبلیغات بی ربط نشانه ای از کم کیفیت بودن سایت است.

183 ) سایت های بیش از حد بهینه شده: شامل فاکتورهای درون صفحه مانند کلمات کلیدی، تگ هدر، و بصورت کلی مجموعه ای از کلمات کلیدی که بیش از حد استفاده شده باشند ( بسیار خطرناک است, چون ریسک اسپم شدن سایت رو بالا میبره. )

184 ) صفحات بیش از حد بهینه شده: بسیاری از کاربران گزارش می دهند که پنگوئن سایت های شخصی را هدف قرار می دهد.

185 ) سایت هایی که فقط در فکر تبلیغ و کسب درآمد هستند ( از طریق پاپ آپ و بنر و … ) و هیچگونه اقدامی جهت تولید محتوای مناسب انجام نمی دهند, بشدت مجازات خواهند شد.

186 ) تا جایی که میتونید لینک های وابسته به سایتتون رو پنهان نکنید! چون میتونه به سایتتون آسیب بزنه. ( از Display none و … استفاده نکنید. )

187 ) سایت هایی که برای کسب درآمد راه اندازی شدند فکر میکنند که به دلیل وابسته بودن سایت ها , از اهمیت بیشتری برخوردارند! در صورتی که گوگل بصورت واضح گفته از سایت های وابسته خوشش نمی آید.

188 ) تولید شرح خودکار ( از طریق Rss  یا … ) اگر گوگل متوجه این موضوع شود که نویسندگی و تولید محتوای سایت بصورت خودکار انجام میشود , به شدت با آن برخورد خواهد کرد.

189 ) سعی نکنید زیاد لینک های ورودی و خروجی سایتتون رو تغییر بدید ! ( از لحاظ Follow  و No Follow  بودن )

190 ) اگر آیپی سرور ( هاست ) شما از قبل بصورت اسپم شناخته شده است به احتمال بسیار زیاد به تمامی سایت هایی که بر روی اون سرور قرار دارد آسیب میرساند.

191 ) اگر گوگل فکر کند شما بخاطر بازی با الگوریتمش , متا تگ سایت رو تغییر میدید ممکنه سایت شما رو پنالتی کنه. هیچوقت متا تگ سایت خودتون رو با توجه به الگوریتم گوگل تغییر ندید!

 

مشخصه های اسپم سایت ( خارجی )  :

الگوریتم گوگل قسمت چهارم

192 ) تا جایی که میتونید بک لینک های سایتتون رو در یک زمان خریداری نکنید! حجوم زیاد بک لینک ها باعث اسپم یا پنالتی شدن سایتتون میشه . ( گوگل متوجه میشه که لینک ها ساختگی و توسط شخص خریداری شده اند. )

193 ) سایت هایی که توسط الگوریتم پنگوئن گوگل تنبیه شده اند، مشخصا کمتر در جستجو نشان داده می شوند.

194 ) بسیاری از لینک ها از منابعی که معمولا سئو کار ان برای سئو سایت غیرقانونی از آن ها استفاده میکنند ( مثلآ : ارسال کامنت در سایت ها بصورت اسپم و … ) که مجازات گوگل را به همراه خواهد داشت.

195 ) آنالیز معروفی توسط سایت  MicrositeMasters.comانجام شد که نشان می دهد سایت هایی با حجم بالا و بی ربطی از لینک های سایت های غیرمرتبط، بیشتر در تیررس پنگوئن هستند.

196 ) به ارور های گوگل وبمستر بسیار توجه کنید ! گوگل بسیاری از لینک های غیر مرتبط سایت رو به صورت ارور برای شما ارسال میکنه.

197 )  زمانی که از یک سرور ( هاست ) برای شما آیپی های مشابه ارسال شود , ( خرید بازدید یک نوع از این متد است ) امکان مجازات سایت توسط گوگل بالا میرود.

198 ) داشتن anchor text زهرآلود در سایت می تواند نشانه ای از سایت اسپم یا هک شده باشد. به بیان دیگر این موضوع می تواند به رنک شما آسیب برساند. ( بکار گیری تگ ها بصورت زیادی یا نادرست و … )

199 ) گوگل بصورت دستی نیز مجازات انجام میدهد! ( بدور از الگوریتم های خودش و اتوماتیک بودن آنها )

200 ) سایت خود را به عنوان سایت بک لینک فروشی معرفی نکنید! ( بشدت به سایت آسیب میرسه و از ارزش دامنه خیلی کم میشه. )

201 ) سایت هایی که بصورت ناگهانی حجم زیادی بک لینک میگیرند , سند باکس میشوند و با کاهش شدید بازدید خود مواجه میشوند.

202 ) رقص گوگل:  رقص گوگل می تواند موقتاً رنکینگ را ناپایدار کند. بر اساس دستاوردهای گوگل این موضوع ممکن است راهی برای آنها باشد تا تعیین کنند که آیا سایت سعی در بازی دادن الگوریتم دارد یا خیر.

203 ) ابزار ردکردن:  استفاده از ابزار ردکردن می تواند باعث خروج دستی یا الگوریتمی مجازات برای سایت هایی که دارای سئو غیرقانونی هستند شود.

204 ) سایت هایی که از طریق گوگل مجازات میشوند, یک فرصت به آنها داده میشه تا با درخواست بازبینی سایت ( درصورتی که مشکلات قبلی از قبیل : لینک های مضر و … را بلاک کرده باشند و تمامی ارورهای مربوط به الگوریتم را رفع کرده باشند. ) میتوانند دوباره به روند عادی سایتشون ادامه بدهند.

205 ) گوگل لینک های موقتی را که به سایت داده میشود , دوست ندارد! ( درست کردن لینک , پاک کردن و … لینک ) یا در حالتی دیگر بصورت خرید بک لینک از سایتی ( در صورتی که تمدید کنید مشکلی پیش نمیاد, ولی به محض اینکه بک لینک رو تمدید نکنید مشکلات خاص خودش رو که در بالا توضیح دادیم به همراه خواهد داشت. )

خب سری مقاله الگوریتم های گوگل را در همینجا پایان میدم. امیدوارم که براتون مفید بوده باشه. شما دوستداران آموزش سئو سایت برای اینکه بتونین درک درست و واضحی از الگوریتم های گوگل و هم چنین سئو سایت داشته باشید پیشنهاد بنده به عنوان یک متخصص سئو اینه که چند بار دیگر کلیه نکاتی که در این سری مقالات ذکر کردیم رو بررسی کنین و مورد تحلیل قرار بدین.

در صورتی که هرگونه پیشنهاد و یا انتقادی داشتین و هم چنین برای سفارش سئو سایت حرف ای میتونین با تیم سئو حرفه ای ما در تماس باشین. موفق و پیروز باشید.

یا حق

درباره ی نویسنده

همچنین ببینید

آموزش ساخت سایت مپ

آموزش ساخت سایت مپReviewed by نویسنده on Nov 8Rating: 5.0سلام خدمت تمامی دوستداران سئو و …

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

expertseo expertseo 09364229726 contact.expertseo@yahoo.com