خانه / آموزش سئو / تضمین بازدهی در سئو از دیدگاه کاربر

تضمین بازدهی در سئو از دیدگاه کاربر

تضمین بازدهی در سئو از دیدگاه کاربرReviewed by ali khazraei on Apr 16Rating: 5.0تضمین بازدهی در سئو از دیدگاه کاربرتضمین بازدهی در سئو از دیدگاه کاربر

تجارت وابسته به نتایج است و به همین دلیل خیلی طبیعی است اگر مشتری هایتان نتیجه و افزایش ترافیک را بعنوان یک نماد از پیشرفت سئو، بخواهند.به هرحال، برخلاف چیزهای دیگرکه میتوانید یک نتایج قابل تحویل و ملموس بعد از اتمام پروژه تحویل دهید، درمورد سئو اینطور نیست. برای سئو، نتایج بعد از ماه ها یا سال ها بعد از شروع می آیند و در بدترین حالت ممکن است اصلا بدست نیایند.

این خیلی بد است زیرا مشتری های شما به سختی برای پول دادن برای هیچ خوشحال خواهند بود. به هرحال، زمانی که نتیجه وجود داشته باشد، مشخصه هایی برای آن وجود دارد که بعدا بحث خواهیم کرد اما ابتدا بیایید درمورد انتظارات مشتری ها بحث کنیم.

سئو

این ROIاست که اهمیت دارد، نه ترافیک.

میدانم که برای بعضی از مشتری ها سخت است که بپذیرند که این ترافیک نیست که موفقیت یا شکست در SEO را نشان میدهد اما برای اکثریت مشتری ها، واضح است که ترافیک تنها یک روی سکه است. آن چیزی که بیشتر اهمیت دارد ROI است. مثلا اینکه چقدر از نتایج سئو  تان میتوانید به دست آورید.

برای مثال، در یکی از پروژه های وابسته ام ، اصلا به خودم زحمت ندادم که ترافیک را کم و زیاد کنم. فقط تبدلات را بررسی کردم زیرا این از همه مهمتر بود. حتی اگر ترافیک بالا میرفت ولی کارمزد همان باقی میماندف من آن را یک شکست میدانستم زیرا من به تبدلات علاقه دارم.

البته، هرچه ترافیک بیشتری داشته باشید، ROI بالاتری خواهید داشت. در نتیجه، حتی اگر ترافیک بالاست ولی ROI زیاد بالا نیست، به مشتری خود پیشنهاد کنید که استراتزی را به PPC تغییر دهد زیرا معمولا بهتر از سئو در تبدلات عمل میکند..

سئو و بهینه سازی

برای مشتری خود توضیح دهید که چه ترافیکی واقع گرایانه است.

موضوع دیگری که باید با مشتری خود درمورد آن صحبت کنید، این است که چه انتظاری از ترافیک واقع گرایانه است. مشتری های شما ممکن است رویا ببینند که بعد از صرف $100 روی لینک های بازگشتی بی کیفیت، باعث میشود که در صفحه اول با یک کلمه پر رقابت قرار بگیرند اما میدانیم  که این اتفاق هرگز نمی افتد. درواقعف اگر با یک مشتری بد معامله میکنید، میتوانید نصیحت های 35 درس را دوباره تکرار کنم. قبل از اینکه به شما حمله قلبی دست بدهد، از این مشتری ها جدا شوید.

همچنین باید به مشتری هایتان بگویید(اگر تا الان نداند) که برای نتایج SEO زمان زیادی لازم است تا مشخص شوند. بعضی وقت ها باید ماه ها صبر کنید تا شاهد پیشرفت باشید. بنابراین صبر بسیار ضروری است.

 

همیشه مشتری های خود را از پیشرفتتان با خبر نگه دارید

ارتباط خوب با مشتری همیشه ضروری است و مبارزان سئو نیز استثنا نیستند. به همین دلیل باید به مشتری های خود، هر هفته یا هر دو هفته و یا هرماه درمورد پیشرفتتان گزارش بدهید. مثلا 5PR لینک بازگشتی از (لیست سایت ها اینجاست) بدست آورده اید.، سه نوشته به وبلاگ آنها جدید اضافه کرده اید(لیست ULR آنها اینجاست) و غیره. این گزارش ها کمک میکند تا بدانند که کجا هستید بنابراین به آنها به چشم نوار قرمز بی مصرف نگاه نکنید.

از طرف دیگر اگر مشتری هایتان دیدی نسبت به سئو داشته باشند، میتوانید کارهایی را که میخواهید بصورت پیشرفته انجام دهید را هماهنگ کنید. این نیز کمک خواهد کرد تا او بداند که چه اتفاقی در پروژه می افتد. اگر مشتری هیچ دیدی نسبت به SEO ندارد، حیله آمیز است زیرا حتی اگر به او درمورد نقشه هایتان بگویید او نمیتواند دنبال کند و توضیح دادن نتایج  برای شما سخت تر خواهد بود. حتی ممکن است بخواهید برای آنها چگونگی گرفتن ترافیک به یک سایت را از پایه توضیح دهید.

 

درباره ی مدیر

علی خضرائی هستم وبمستر سایت اکسپرت سئو, 5 سال هست که در زمینه سئو فعالیت دارم

همچنین ببینید

سئو سایت شخصی

سئو سایت شخصی

یکی از زمینه های خدمات بهینه سازی سایت تیم ما سئو سایت شخصی میباشد که به …

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.