خانه / آموزش سئو / چگونه از محتوایتان محافظت کنید

چگونه از محتوایتان محافظت کنید

چگونه از محتوایتان محافظت کنیدReviewed by ali khazraei on Apr 18Rating: 4.5چگونه از محتوایتان محافظت کنیدچگونه از محتوایتان محافظت کنید

محتوای شما باارزش ترین داراییتان است. نه تنها برای درست کردن آن زمان و تلاش زیادی میخواهد بلکه برای محافظت از آن در برابر سارقان هم باید وقت و تلاش صرف کنید. متاسفانه دزدی محتوا، بسیار عادی است و کمتر سایتی وجود دارد که تحت تاثیر آن قرار نگرفته باشد.با ما در اکسپرت سئو همراه باشید تا به شما آموزش دهیم چگونه از انجام اینکار که باعث ضربه خوردن به سئو سایت میشود جلوگیری کنید.

از طرف دیگر، آنگونه که تجربیات من نشان میدهند، زمانی که هزاران مقاله وجود دارند که به دنبالشان بگردید، این فرآِند زمان زیادی میبرد و در عمل فقط برای مقاله های مهم درست به نظر می آید. به هرحال، نمیتوانید بگذارید که سارقان با محتوای شما بروند. باید یدانید که وقتی که با یک دزد روبه رو شدید چه کار کنید. اینجا چند مرحله برای محافظت از محتوایتان آورده شده است.

محتوای سایت

چرا محتوای شما مهمترین دارایی شماست

مگر اینکه تازه وارد سئو شده باشید، جواب این سوال واضح است. همانطور که گفتیم، محتوا سلطان است. شما به محتواهای اصلی نیاز دارید تا در گوگل رتبه بالایی پیدا کنید و به همین دلیل از مقاله ها، تصاویر، ویدیو و غیره مراقبت میکنید. هرچند که راحت است که محتوا را کپی+چسب کنید و برای همین است که سرقت محتوا رایج است.

اگر به اندازه کافی بد نبود که سایت دیگران را با خوراک مجانی تغذیه کنید، مجازات محتوای کپی شده، کنار گذاشته میشد. گوگل به شدت با کپی کردن محتوا برخورد میکند زیرا خیلی رایج است که ببینید مقاله دزدیده شده از مقاله اصلی رتبه بهتری پیدا میکند. به همین دلیل خیلی مهم است که از هر طریقی از محتوایتان محافظت کنید.

اخطار کپی رایت و علامت سفید در متن را قرار دهید.

بعضی وقت ها سارقان نمیدانند که دزدی میکنند. مقاله ها، تصاویر، ویدیو های مجانی زیادی در دامنه وجود دارند. برای اینکه ابهام را از بین ببرید که محتوای شما در دامنه مطالب عمومی نیست، مطمئن شوید که یک آگهی کپی رایت در پاورقی  سایتتان و یا حتی زیر مطلب قرار دهید.

حتی خوب است که مانع فیزیکی برای دزدان قرار دهید. برای مثال میتوانید متن سفید برای عکس ها و ویدیوهای خود بگذارید. اینها 100% امن نیستند اما میتواند جلوی بعضی از سارقان را بگیرد زیرا با نوشته سفید روی عکس یا ویدیو، استفاده از آن در جای دیگر، جالب نخواهد بود.

برای مقاله ها، ممکن است بخواهید انتخاب متن را غیر فعال کنید. این کپی کردن مستقیم محتوا را سخت میکند و سارقان زیادی را متوقف میکند زیرا  در این صورت کپی کردن محتوا، تلاش بیشتری میخواهد. متاسفانه، راه های دیگری برای کپی کردن متن شما وجود دارد( هرچند که تلاش بیشتری میخواهد)، بنابراین اگر کسی واقعا متن شما را بخواهد، غیرفعال کردن کپی، جلیئ آنها را نمیگیرد اما بهتر از هیچی است.

از تالیف گوگل استفاده کنید تا متنتان را محافظت کنید.

آموزش تولید محتوا

Google Authorship یک ابزار مفید برای محافظت از محتوا و ساختن اعتبار اینترنتی، است. اساسا، ایده آن خیلی ساده است. مطالب اینترنتی خود را وارد میکنید و ادعای نویسندگی میکند.

تنها مشکل آن این است که باید از اسم واقعیتان استفاده کنید. اگر با یک اسم دیگر نوشته باشید و یا به جای کسی نوشته باشید و یا نخواهید که اسمتان به دلایل حریم شخصی گفته شود، این مشکل خواهد بود. اگر سایت شما چند نویسنده دارد، هنوز هم میتوانید از آن استفاده کنید ولی هر کدام از نویسنده ها باید جداگانه ادعا کند.

زمانی که محتوایتان را وارد Google Authorship کردید، گوگل میداند که این شما هستید که این مطلب را نوشته اید بنابراین اگر جای دیگری کپی شد، بخاطر متن تکراری جریمه نخواهید شد.

اخطار گوگل را برای محتواهای کپی شده تنظیم کنید.

محافظت از محتوا در برابر سارقان یک چیز است و گرفتن سارقان چیز دیگر. حتی اگر به خوبی از محتوایتان محافظت کنید، همیشه دزدها هستند. آسانترین راه برای گرفتن آنها استفاده از اخطار گوگل است.

اخطار گوگل یکی دیگر از خدمان گوگل است. بدون جزئیات، منطق آن اینگونست:

شما جمله هایی از متنتان را کپی میکنید و اخطاری را میسازید که زمانی که در اینترنت قرار گرفت اطلاع دهد. باید آنها را مستقیما مثلا در "" استفاده کنید تا زمانی که کلمات جای دیگری پیدا شدند، یک اخطار دریافت کنید. خوب است که 2 یا 3 تا اخطار برای هر مقاله درست کنید. یکی برای پارگراف اول و بقیه از جاهای اتفاقی دیگر متن.

پاراگراف اول شما بیشتر ممکن است کپی شود. برای مثال بعنوان یک ورودی به مقاله شما، از لینک سایت شما پیروی میکند. این دزدی تیست اما شاید بازهم بخواهید از آن مطلع شوید. همچنین اگر محتوایتان منتشر شده و شما را بعنوان نویسنده میشناسند، این هم عملا دزدی نیست هرچند که خوشتان نیاید.

مراحل برخورد با سارقان

بعد از اینکه از اخطار گرفتید و مطلع شدید که محتوایتان دزدیده شده، کارهایی که بعد از میتوانید انجام دهید اینها هستند:

شواهد خود را آماده کنید.

 

اولین قدم جمع آوری شواهد است. یعنی از صفحات عکس بگیرید و مطلب اصلی را آماده کنید. البته سخت است که اثبات کنید که شما اولین نفری بودید که این سمت را منتشر کردید زیرا داشتن پیشنویس از یک مقاله معنی زیادی نمیدهد. ممکن است آن را برای پاپوش درست کردن برای نویسنده اصلی بسازند. برای تصاویر و ویدیوها اگر فایل های منبع را دارید، میتواند یک ادعای خوب باشد.

اگر محتوایتان در فهرست گوگل قرار گرفته است و تاریخ دارد( و تاریخ آن قبل از تاریخ فهرست شدن کپی باشد)، این نیز یک مدرک است که این جزء از شما دزدیده شده و نه برعکس.

با سارق تملس بگیرید(و یا اگر لازم است با میزبان آن)

بعد از اینکه مدارک خود را جمع آوری کردید، زمان آن میرسد که قدم واقعی بردارید. ممکن است وسوسه شوید اما از همان ابتدا دعوا را شروع نکنید. ابتدا یک ایمیل دوستانه بفرستید و تخلف را اطلاع دهید. هرچند که احتمال زیاد نیست، ممکن است سارق در دسترس نباشد. ممکن است بعد از ایمیل شما، صاحب وبلاگ مطلب را حذف کند و مشکل حل شود.

اگر ایمیل دوستانه به صاحب وبلاگ کمک نکرد، با فراهم کننده میزبانی آنها تماس بگیرید. مدارک را ضمیمه کنید و اگر تخلف پرسوصداست،اگر نخواهند مطلب را از وبلاگشان حذف کنند، ممکن است حساب کاربریشان را مسدود کنند.

یک دادخواست DMCA تنطیم کنید.

معمولا این مراحل قبلی برای برخورد با سارقان کفایت میکند اما اگر برای شما کارا نبودند، لازم است که از سپاه بزرگ استفاده کند. یک دادخواست DMCA تنظیم کنید.

یک DMCA( رفتار کپی رایت در هزاره دیجیتال) را با گوگل ثبت کنید تا به گوگل بگویید که محتوای دزدیده شده را از فهرستش خارج کند. در اینجا دزدیده شده به معنی این است که بدون اجازه و تایید شما منتشر شده است. گوگل معمولا در پاک کردن محتواهای سرقت شده سریع است پس میتوانید انتظار داشته باشید که کمی بعد از ثبت دادخواست، از فهرست گوگل خارج شود.

برخورد با سارقان محتوا، خیلی زمانبر است اما اگر میخواهید از حقتان (و رتبه SEO تان) دفاع کنید، باید این کار را انجام دهید. این یک مبارزه تمام نشدنی است اما با ابزارهای صحیح که در این مقاله توضیح داده شد، شانس موفقیتتان زیاد است.

درباره ی مدیر

علی خضرائی هستم وبمستر سایت اکسپرت سئو, 5 سال هست که در زمینه سئو فعالیت دارم

همچنین ببینید

سئو سایت شخصی

سئو سایت شخصی

یکی از زمینه های خدمات بهینه سازی سایت تیم ما سئو سایت شخصی میباشد که به …

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.