اکسپرت سئو

خانه / آموزش سئو / چگونه رتبه یک سایت را بررسی کنیم

چگونه رتبه یک سایت را بررسی کنیم

چگونه رتبه یک سایت را بررسی کنیمReviewed by ali khazraei on Apr 12Rating: 4.5چگونه رتبه یک سایت را بررسی کنیمچگونه رتبه یک سایت را بررسی کنیم

در این مطلب از سایت اکسپرت سئو میخواهیم درباره بررسی رتبه سایت صحبت کنیم. با ما تا آخر این قسمت از آموزش سئو و بهینه سازی سایت همراه باشید.

زمانی که یک لینک بازگشتی را درست میکنیم، پست های مهمان میگذاریم و یا در سایت تبلیغ میکنیم، سایت های معروف میخواهید زیرا همان هایی هستند که کار میکنند. درحالیکه هیچ الگوریتم رتبه بندی عالی نیست و نمیتوانیم مطمئن باشیم که سایت هایی که انتخاب میکنیم خوب هستند، اینجا چندین سرویس رتبه دهی برای کمک به تصمیم گیری آورده شده اند.

سئو و بهینه سازی

  1. Page Rank(PR)

سرویسPage Rank  از گوگل معروف ترین راه برای اندازه گیری کیفیت و شهرت یک سایت است اما این به تنهایی برای دادن ایده کافی نیست. سایت های زیادی با PR خیلی زیاد وجود دارند، پس نمیتوانیم تنها به PR اعتماد کنیم.

اصول کار PR این است که سایت به 11 قسمت با رتبه های از 0 تا 10 تقیسم میشود. خلاصه مطلب این است که هر چه PR بالاتر باشد، سایت بهتر است. سایت هایی که 10 بگیرند خیلی نادر هستند. سایت ها با PR 7-9 معمول تر هستند اما بازهم در اقلیتند زیرا این بازه مربوط به سایت های خیلی با کیفیت است. اگر یک سایت PR 6 یا 6 بگسردبه این معنی است که این سایت از نظر گوگل با کیفیت است. 3-4 برای یک سایت بالاتر از میانگین و 0-2 زیر میانگین می باشد و بنابراین کاندید مناسبی برای لینک بازگشتی نمیباشند.

  1. Alexa

برخلاف PR، Alexa سایت را به چند گروه تقسیم نمیکند. اما آنها را در یک لیست مرتب میکند. معروف ترین سایت ها مانند گوگل، فیسبوک یا توییتر در بالاترین مکان قرار دارند. قانون این است که هرچه رتبه بندی Alexa  کمتر باشدف سایت معروف تر است. سایت های با رتبه زیر 10K بسیار معروف در نظر گرفته میشوند. سایت هایی با رتبه بندی تا 100K ترافیک زیادی دارند. میتوان در نظر گرفت که سایت های خوب تا 200 K -250 امتیاز میگیرند و هرسایتی بالای آن ترافیک کم دارند.

خیلی خوب است اگر از Alexa و PR باهم استفاده کنیم. از آنجایی که بین آن دو رابطه وجود دارد، غیر طبیعی نیست که سایتی با PR6 و Alexa بیشتر از 100K و یا با PR3 و Alexa بیشتر از یک میلیون پیدا کرد.  کافی است یکی دو سایت را با دو سوریس رتبه دهی یا بیشتر بررسی کرد تا بتوانید ارتباط آنها را پیدا کنید.

یکی از مزایای Alexa این است که اجازه میدهد تا ببینیم از کدام کشور اکثریت ترافیک می آید.

  1. Compete

Compete.com به اندازه دوتای قبلی جامع نیست زیرا آنها داده های خود را از 2 میلیون نمونه کاربر آمریکایی بدست آورده اند اما باز به بدست آوردن یک دید کلی از اینکه آیا یک سایت در آمریکا معروف است یا نه کمک میکند. زمانی که داده های compete را آنالیز میکنید، متوجه خواهید شد که خیلی اوقات سایت های با PR و الکسا خوب تقریبا در آمریکا شناخته نشده اند و برعکس.

  1. Quantcast

Quantcast یک سرویس با هدف بازار آمریکا می باشد. این نیز داده از نمونه ها جمع آوری میکند تا از جمعیت های کلی اینترنت. اما در این مورد، نمونه شامل وبسایت های اصلی که از کد در سایتشان استفاده میکنند و به این ترتیب اجازه به ردیابی ملاقات کننده ها می دهد، می باشد. Quantcast از داده های ISPs و شرکت های تبلیغاتی هم داده جمع آوری میکند. Quantcast زیاد قابل اعتماد نیست زیرا میلیون ها سایت خوب وجود دارند که از خدمات آن استفاده نمیکنند اما باز اگر میخواهید ببینید که یک سایت خوب است یا نه، این یک سرویس دیگر است که باید بررسی کنید.

سئو

  1. CustomRank

CustomRank.com خدامتی را ارائه میدهد که چندین استاندارد را باهم ترکیب میکند تا یک رتبه بندی بهم پیویسته را ارائه دهد. خدماتی که باهم جمع میکند، MozTrust، MozRank،PageAuthority، DomainAuthority، Alexa هستند و استاندارهایی که درنظر میگیرد، بار زمان، تاریخ ساخت و اینکه در لیست DMOZ قرار دارد یا نه می باشد. مزیت خوب آن این است که سعی میکند تعادل بین استانداردها را رعایت کند تا رتبه بندی عادلانه ای بدست آورد.

  1. MozTrust و MozRank

این دو به همراه DomainAuthority و PAgeAuthorithy همه روش هایی هستند که توسط SEOmoz، یکی از مشهورترین نام ها در SEO، ساخته شده اند. بنابراین میتوان نتیجه گرفت که این دو استاندارد برای اهداف SEO مناسبند.MozTrust امتیاز اعتماد لینک های جهانی را اندازه میگیرد در حالیکه، MozRank  شهرت لینک را اندازه میگیرد. هرچه شهرت لینک بازگشتی یک سایت زیادتر باشد، امتیاز Moztrust آن بالاتر است. هر دوی آنها از مقیاس 1 تا 10 استفاده میکنند و قاونو این است که هرچه امتیاز بالاتر باشد، بهتر است.

 

  1. ComScore

ComScore یکی دیگر از شرکت هایی است که از نمونه های 2 میلیون کاربر برای بدست آوردن رتبه بندی استفاده میکندپس به اندازه PR و Alexa معتبر نیست. مشابه Compete و Quantcast، زمانی که بودجه تبلیغات خود را برنامه ریزی میکنید مفیدتر است تا زمانی که به دنبال سایت برای گرفتن لینک بازگشتی هستید. اما برترین سایت های اینترنت در لیست ComScore قرار دارندف بنابراین از این سرویس نیز میتوان استفاده کرد.

 

 

  1. Google Trend

این اساسا درباره حجم جستجوی کلمات کلیدی است اما یکی از کاربردهای کمتر شناخته شده­ی آن، مقایسه هزینه های دو سایت در زمان و مکان متفاوت است. بنابراین اگر دو سایت دارید که میخواهید اطلاعات گذشته آنها را بدست آورید تا آینده احتمالی آنها را پیش بینی کنید میتوانید با Google trend این کار را انجام دهید.(Akexa نیز خطی مشی یک سایت را در طی زمان نشان میدهد.)

  1. Ranking

اگر از بقیه راضی نیستید، Ranking.com یک سرویس دیگر است. این مقداری محدود است زیرا فقط یک میلیون سایت برتر را شامل میشود. اگر سایتی که به آن علاقه مندید در لیست آن نیست، این درمورد شهرت آن زیاد صحبت خواهد کرد. Ranking داده های خود را از نوار ابزار یک مرورگر IE جمع آوری میکند و این یعنی داده­ها انحراف دارند زیرا هیچ کدام از کاربران firefox و یا Aplle جزء آن نیستند.

لیست خدمات رتبه دهی همینجا تمام نمیشوند اما اینها تقریبا بهترین هستند. از ترکیب آنها استفاده کنید(مثلا 3تا یا بیشتر) تا بفهمید که یک سایت برای لینک بازگشتی خوب است یا نه. بعضی از این سرویس ها مانند Firefox extensions در دسترس هستند، پس یکextensions بگیرید تا همان موقع که یک سایت را باز میکنید اطلاعات بیشتری از آن بدست آورید.

چگونه از مطالب مهمان استفاده کنیم تا لینک بازگشتی بدست آوریم و ترویج پیدا کنیم.

مطالب مهمان یک ابزار عالی سئو و بازاریابی است، البته اگر از آن به درستی استفاده کنید. بعد از مردن راهنماهای مقاله ها و تغییر در الگوریتم رتبه بندی جستجوها که باعث شدند بسیاری از راه های گرفتن لینک های بازگشتی منسوخ شوند، گذاشتن مطالب مهمان روی سایت ها معروف، یکی از بهترین راه ها برای قابل رویت کردن سایتتان در کل جهان(و موتور های جستجو) است

درباره ی مدیر

علی خضرائی هستم وبمستر سایت اکسپرت سئو, 5 سال هست که در زمینه سئو فعالیت دارم

همچنین ببینید

مشاوره سئو

قبل از هر چیزی تشکر میکنیم بابت انتخاب تیم سئو ما به عنوان مشاور بهینه سازی …

2 دیدگاه

  1. خیلی ممنون

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

expertseo expertseo 09364229726 contact.expertseo@yahoo.com