خانه / آموزش سئو / چگونه رقبای سئو خود را ارزیابی کنید

چگونه رقبای سئو خود را ارزیابی کنید

چگونه رقبای سئو خود را ارزیابی کنیدReviewed by ali khazraei on Nov 17Rating: 5.0چگونه رقبای سئو خود را ارزیابی کنیدامروزه با پیشرفت وب بسیاری از سایت ها بر روی مشتری های هدفمند خود که از موتور های جستجو بدست می آید تمرکز میکنند . امروز در اکسپرت سئو به شما آموزش میدهیم که چگونه رقبای سئو خود را ارزیابی کنید.

امروزه با پیشرفت وب بسیاری از سایت ها بر روی مشتری های هدفمند خود که از موتور های جستجو بدست می آید تمرکز میکنند . امروز در اکسپرت سئو به شما آموزش میدهیم که چگونه رقبای سئو خود را ارزیابی کنید.

آیا تا به حال احساس کردید که هرکاری که میکنید بازهم در موتورهای جستجو موفق نمیشوید؟ این امکان وجود دارد که شما کاری را اشتباه انجام میدهید و دلیل ممکن دیگر برای ضعف عملکرد بهینه سازی سایت شما، این است که رقبایتان بسیار سرسخت هستند. اگر شما در طبقه بسیار رقابتیی هستید، رقابت شما میتواند بسیار سخت باشد و نتوانید چشم از آنها بردارید.

سئو و بهینه سازی
سئو و بهینه سازی

 

رقیبان SEO خود را بشناسید.

شما نمیتوانید رقبای خود را آنالیز کنید مگر اینکه بدانید آنها که هستند. در بعضی مواقع شناسایی رقبتان خیلی آسان است مثلا اگر تبلیغات تجارت آفلاین دارید و رقیب هایتان را در آنجا میشناسید، اگر فقط سایت آنها را چک کنید، کار خود را انجام داده اید.

به هرحال در نمونه های دیگر، شناسایی رقیبانتان کار راحتی نیست. آنها میتوانند یک سایت در طبقه  شما و یا سایت­هایی که با کلمات کلیدی اصلی شما رتبه خوبی می­آورند و یا رقیب های مستقیم برای کلمات کلیدی دنباله دار شما باشند. لیست رقیبانتان میتواند بسیار طولانی باشد و مشخصا نمیتوانید همه آنها را مشاهده کنید. کلمات کلیدی مورد هدفتان را در گوگل جستجو کنید و یک لیست از سایت ها/شرکت هایی که در بالاترین نتیجه جستجو قرار میکیرند بنویسید. میتوانید اینها را بعنوان رقبای اصلیتان در نظر بگیرید.

سایت رقبای خود را ببینید و آن را آنالیز کنید.

بعد از اینکه یک لیست از رقبای خود و یا حداقل اصلی ترین آنها را داشتید قدم بعدی دیدن سایت آنها و آنلیز آن است. باید ببینید که آیا سایت آنها حرفه ای طراحی شده است، محتوای زیادی دارند، کیفیت محتوای آنها چگونه است، آیا از ULR استاتیک استفاده میکنند یا از دینامیک و غیره. این بررسی پایه ای سایت میتواند به شما اطلاعات زیادی درمورد حرفه ای بودن رقیبانتان بدهد که موتور جستجو آنها را دوست دارد و یا ندارد.

کلمات کلیدی که رقبایتان استفاده میکنند را آنالیز کنید.

کلمات کلیدی همواره مهم ترین فاکتور برای موفقیت در SEO هستند. به همین دلیل میتوانید انتظار داشته باشید اگر رقبایتان به درستی از کلمات کلیدی استفاده میکنند، سایت آنها رتبه خوبی در موتور جستجو خواهد آورد. ممکن است در پیدا کردن کلمات کلیدی که آنها استفاده میکنند مشکل داشته باشید زیرا کلمه کلیدی که فکر میکنید در طبقه شما بهترین است اصلا در لیست آنها نباشد. اگر نمیتوانید که از چه کلمه کلیدی استفاده کرده اند، بررسی کنید که آیا از کلمه کلیدی شما استفاده کرده اند یا نه. این بهتر از هیچ کاری نکردن است.

نکات کلیدی سئو
نکات کلیدی سئو

شما میتوانید از ابزار website keyword suggestion استفاده کنید تا بررسی کنید که کدام کلمات کلیدی در سایت آنها خوب کار میکند. در طی بررسی، ممکن است کلمات کلیدی مفید زیادی که از آنها رد شده بودید پیدا کنید و بهینه کردن سایت خود را برای آنها آغاز کنید.

شما باید دانسیته کلمات کلیدی رقیب هایتان را هم بررسی کنید. ابزار Keyword Density Cloud میتواند به شما برای گرفتن ایده کمک کند. مکان کلمات کلیدی را هم فراموش نکنید که بررسی کنید برای مثال اینکه آیا کلمات کلیدی در سرفصل هستند یا در متاتگ، عکس،ULR آنها و غیره.

لینک های بازگشتی رقیبانتان را بررسی کنید.

لینک های بازگشتی یکی دیگر از اجزای ستون فقرات رتبه در SEO است. به همین دلیل باید لینک های بازگشتی آنها را کاملا بررسی کنید. به دنبال شماره، منبع، متن انکر آنها و غیره بگردید، یک سرنخ درباره اینکه آنها در میدان چه میکنند را بدست خواهید آورد. بعضی مواقع ممکن است ایده هایی درمورد لینک های بازگشتی بگیرید مثلا اگر دیدید که رقیب هایتان، لینک های بازگشتی از سایت های معروف دارند و شما درمورد آن چیزی نمیدانید، با متخصص وب آن سایت تماس بگیرید تا ببینید که آیا شما هم میتوانید از آنها هم لینک بگیرید. ابزارهایی که میتوانید استفاده کنید، مجانی هستند و از بهترین های آنها Backlink Anchor Text Analysis و Backlink Summary هستند.

فاکتورهای دیگر SEO را بررسی کنید.

کلمات کلیدی و لینک های بازگشتی مهم هستند اما همه چیز نیستند. برای گرفتن یک ایده کامل از اینکه رقیبهایتان چگونه رتبه بالا بدست می­آورند، نیاز دارید که صفحه رتبه بندی سایت آنها را در گوگل چک کنید و ببینید که در یاهو و بینگ چه عملکردی دارند. همچنین باید به تعداد صفحه های فهرست شده که رقیب هایتان دارند هم نگاه کنید.

حضور رقیب هایتان در رسانه های اجتماعی ارزیابی کنید.

رسانه های اجتماعی مقدار خیلی زیادی ترافیک به سایت شما می آورند. به همین دلیل نباید بررسی عملکرد آنها را در رسانه های اجتماعی فراموش کنید. متاسفانه انجام این بررسی سخت است. سایت های social bookmarking یکی از مدل های رسانه های اجتماعی است و میتوانید تحقیق خود را از آنجا شروع کنید. به سایت های بوک مارک اصلی نگاهی بیندازید تا ببینید آیا رقیبانتان در آنجا نوشته ای دارند و چقدر نوشته های آنها معروف است.

 

توییتر و فیسبوک دو منبع اصلی ترافیک هستند. میتوانید مرور کنید که آیا رقیب های اصلی شما در این سایت ها پروفایل دارند یا نه و تا زمانی که با آنها دوست نشوید نمیفهمید که چه نوشته هایی میگذارند. اگر پروفایل آنها قسمت تبلیغ در دسترس دارد، میتواند درمورد اینکه در توییتر و فیسبوک چه میکنند به شما ایده بدهد.

بررسی کنید که رقیبهایتان از چه تبلیغات PPC استفاده میکنند.

بسیاری از تجارت ها فهمیده اند که استفاده از PPC میتواند برای راندن ترافیک با کیفیت ارزانتر و مفیدتر از بهینه سازی برای رتبه بندی خوب در نتایج طبیعی جستجو است. Google AdWords یک انتخاب مطلوب برای PPC است اما شبکه های دیگری هم وجود دارند که بسیاری از متخصصان وب از آنها استفاده میکنند. یکی از بهترین ابزارها، Analyze Competition است.  این به شما اجازه میدهد که عملکرد PPC شما را نسبت به رقیبهایتان مقایسه کنید.

بررسی رقابت یک وظیفه تمام نشدنی است. همه فعالیت هایی که در این مقاله ذکر شد، وقت گیر هستند. اما اگر نمیخواهید که در مورد دنیای اطرافتان بدون سرنخ باشید، باید وقت بگذارید و آنالیزها را انجام دهید. حتی اگر نتوانستید آنها را شکست بدهید، از آنها یاد خواهید گرفت و این کمک میکند تا تا در SEO خودتان موفق تر باشید.

درباره ی مدیر

علی خضرائی هستم وبمستر سایت اکسپرت سئو, 5 سال هست که در زمینه سئو فعالیت دارم

همچنین ببینید

سئو سایت شخصی

سئو سایت شخصی

یکی از زمینه های خدمات بهینه سازی سایت تیم ما سئو سایت شخصی میباشد که به …

یک دیدگاه

  1. بسیار عالی و آموزنده بود استاد.. متشکر <3

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.