خانه / آموزش سئو / کسب درآمد با Google Adsense

کسب درآمد با Google Adsense

کسب درآمد با Google AdsenseReviewed by ali khazraei on Apr 13Rating: 5.0کسب درآمد با Google Adsenseچگونه با Google Adsense پول درآوریم

چگونه با Google Adsense پول درآوریم

Google Adsense بهترین راه برای پول درآوردن از سایتتان است. در این قسمت بصورت کامل میخواهیم با هم به بررسی این مطلب در سایت اکسپرت سئو بپردازیم. ممکن است میلیونر نشوید اما با مقداری شانس و با آگاهی از اطلاعات درمورد کار با سایت Adsense، میتوانید آن را یک منبع ثابت در نظر بگیرید.البته باید در نظر داشته باشید که سئو و بهینه سازی سایت نباید فراموش بشه! :دی چون علاوه بر این روش یکی دیگر از روش های پول درآوردن سئو هست که ما برای اولین بار در ایران پکیج آموزش سئو بصورت تصویری را برای شما فراهم کرده ایم

چقدر میتوانم از Google Adsense پول دربیاورم؟

این سوالی است که تقریبا همه قبل از اینکه وارد Google Adsense شوند میپرسند. یک جواب کلی وجود ندارد. بعضی از متخصصان وب درآمد تمام وقت از یک سایت Google Adsense بدست می آورند درحالیکه بقیه حتی با 5 سایت یا بیشتر، نمیتوانند پول خوبی درآورند.

گوگل ادسنس

مقدار پولی که میتوانید از Google Adsense بدست آوردید، به فاکتورهای زیادی بستگی دارد. بعضی از آنها خارج از کنترل شماست. مثلا اقتصاد کلی و یا چه تبلیغ کننده هایی را گوگل میخواهد جذب کند. هرچند که فاکتورهای زیادی هم تحت کنترل شما وجود دارند. برای مثال، مشخصا اگر یک سایت با 10 صفحه داشته باشید، زمان خیلی زیادی را بدست خواهید آورد در مقایسه با اینکه 10 سایت با صدها صفحه داشته باشید. اساسا، هرچه مخاطبین بیشتری داشته باشید، بیشتر بدست خواهید آورد.

 

  1. یک طبقه مقرون بصرفه را انتخاب کنید.

علاوه بر اندازه محض، یک توجه خیلی مهم هم وجود دارد. اینکه سایت شما در چه مورد است و یا حرفه ای تر، سایت شما در چه طبقه ای است. طبقه های مختلف مثب هم نیستند. طبقه هایی مانند سلامتی و یا امور مالی با ارزش کلیک زیاد وجود دارند و طبقه هایی مانند فرهنگ و یا تاریخ هم هستند که تقریبا هیچی از Google Adsense بدست نمی آورند.

به همین دلیل باید یک طبقه را انتخاب کنید که قیمت کلیک خوبی داشته باشد. درست است که طبقه های خوبف بسیار بسیار رقابتی هستند اما حتی در رقابتی ترین طبقه هم، جایی برای شما و سایتتان وجود دارد.  بعد از اینکه زبقه خود را انتخاب کردید،  باید کلمات کلیدی با حجم بالا را در آن انتخاب کنید و سایتتان را برای آن بهینه کنید. برای جستجوی کلمات با حجم جستجوی بالا، از Adwords Tool  استفاده کنید.

  1. تبلیغات را در جای قابل رویتی قرار دهید.

مکان درست برای قسمت تبلیغات برای سایتتان حیاتی است. زمانی که تبلیغاتتان قابل رویت باشند، افزایش جدی تعداد کلیک خواهید داشت. بهترین مکان بالای چین است(مثلا در نیمه بالای صفحه) و در خود متن. هرچه تبلیغات به متن نزدیکتر باشد، بهتر است. میتوانید نگاهی به راهکارهای مکانیابی Adsense از گوگل بیندازید تا ببنید چه مکان هایی برای تبلیغات خوب، عالی و بد هستند.

  1.  تبلیغات را برای CTR بالاتر بهینه کنید.

مکان یابی اصولی مهم است اما فاکتورهای دیگری هم وجود دارند که باید زمانی که صفحات خود را بهینه میکنید به آنها توجه کنید. اینجا چند راهکار برای اینکه قسمت تبلیغات خود را تنظیم کنید تا کلیک های بیشتری بگیرد آورده شده:

سایز تبلیغات درستی انتخاب کنید.

Adsense سایزهای زیادی در قابل های مثلث، مربع، دکمه و میله ای عرضه میکند اما حقیقت این است که فقط بعضی از آنها خوب عمل میکنند. معمولا سایزی که گوگل توصیه میکند، 300*250، 338*280، 728*600 و 320*50 (برای بنرهای موبایل) هستند. دوتای اول برای استفاده های متنی مناسبند، و سومی برای بالا و پایین سایت مناسب است و 160*60 در زیر منو بهترین عملکرد را دارد. البته میتوانید سایزهای دیگر را هم امتحان کنید، شاید برای شما بهتر عمل کردند.

تبلیغات در گوگل

چندین بخش تبلیغاتی انتخاب کنید.

اجازه دارید تا 3 بخش تبلیغاتی، 3 بخش لینک و 2 جعبه جستجو در هر صفحه انتخاب کنید. یعنی برای بخش های تبلیغ و بخش های لینک نیاز دارید که چندین بخش را ترجیحا در سایزهای مختلف انتخاب کنید. برای مثال، میتوانید یک بخش 300*250 یا 160*600 را برای سرفصل/منوی کناری و دو تای دیگر مثلا 300*250 و 338*280 برای متن داخلی انتخاب کنید. مانند نوع تبلیغات، انتخاب بین متن، متن و تصویر و تنها تصویر خواهد بود. معمولا تبلیغاتی متنی بهتر عمل میکنند زیرا تصاویر معمولا مزاحم جذب برای کلیک هستند اما باید برای خودتان امتحان کنید و ببینید چه چیزی کمک میکند تا کلیک بیشتری بگیرد.

از بخش های لینک استفاده کنید.

یک اشتباه متداول که بسیاری از افراد مرتکب میشوند، استفاده نکردن از واحدهای لینک است. آنها میتوانند تبلیغات معمولی را به خوبی نشان دهند زیرا کمتر مزاحمت ایجاد میکنند و اگر آنها را با منو ترکیب کنید، مردم روی آنها کلیک خواهند کرد. میتوانید یک واحد لینک 728* 15 زیر سرفصل و یک 160*90 زیرا منوی کناری بگذارید. میتوانید رنگ لینک ها را مانند رنگ منوها بگذارید اما از فونت و سایز نوشتن یکسان استفاده نکنید زیرا ممکن است به صورت یک مدل format mimicking   در نظر گرفته شود و باعث شود جریمه شوید.

رنگ صحیح را انتخاب کنید.

فقط بخش اینک ها نیستند که میتوانند از مزایای رنگ صحیح استفاده کنند. هرچند که با آنها آسانتر است- فقط از همان رنگ منو استفاده کنید و کار تمام میشود. برای بخش های تبلیغ عادی، مسیر مستقیم نیست. اساسا، گزینه ها، ترکیب کردن بخش هاست.(مثلا، لینک هاو متن ها را در یک رنگ و یک سایز بکار ببرید) تا تبلیغات جدا از آنها دیده شود، یا به همان پیش فرض گوگل پایبند باشید. کدامیک بهترین کار است؟ هیچ کس نمیداند! کدام یک برای یک سایت کاراسا و کدامیک نیست. پس تنها کاری که میتوانید انجام دهید سعی و خطاست و ببینید کدامیک برای شما خوب عمل میکند. یا اگر یک رویکرد علمی میخواهید آزامایش AB را انجام دهید.

تست AB چندین سایز و رنگ زمینه

آزمایش AB بسیار پیچیده بنظر می آید اما در واقعیت اصل آن بسیار ساده است. ایده اصلی آن این است که آزمایش میکنید که کدام یک از دو بخش مشابه بهتر عمل میکنند. شما دو بخش مشابه (مثلا دو تا 338*280) که ویژگی های متفاوت دارند (مثلا رنگ فونت) را آزمایش میکنید. هر دو بخش باید در یک جا قرار بگیرند. در هر صفحه زوج بخش 1 و در هر صفحه فرد بخش 2 را قرار میدهید. به حسای کاربری Adsense خود بروید، دو بخش را بسازید، کانال جدا برای هرکدام درست کنید0این را فراموش نکنید زیرا نخواهید توانست عملکرد آنها را آزمایش کنید) و کد زیر را قرار دهید:

<script type=”text/javascript”>

Var random= math.random ();

Iraf (random<0.5) {

<!—put adsense Block A here – – >}

Else

{

<!—put adsense Block B here – – > }

</script>

<script type =”text/javascript”>

Scr= "http://pagead2.googlesyndication.com/pagead/show_ads.js"></script

آزمایش را برای یک ماه یا بیشتر اجرا کنید و بررسی کنید که کدام بخش کلیک بیشتری میگیرد. البته، هیچ وقت نمیتوانید مطمئن باشید که تفاوت کلیک ها به دلیل تفاوت بین بخش هاست زیرا فاکتورهای احتمالی همیشه رخ میدهند اما اگر یک تفاوت جدی است، میدانید که کدام مسیر را انتخاب کنید.

  1. ترافیک را به سایتتان برانید.

در نهایت ، یک لازمه بسیار ضروری برای پول در آوردن از سایت با adsense ترافیک است. ممکن است CTR بالا داشته باشید اما اگر برنامه نداشته باشید که ترافیک را به سایتتان برانید، نمیتوانید پول بدست آورید.

مهمترین منبع ترافیک مجانی موتورهای جستحو هستند.  ترافیک از موتورهای جستجو هدف دار است و به عنوان یک قانون خیلی خوب عمل میکند. سایت ما منابع خوبی در مورد روش بدست آوردن رتبه خوب در موتور جستحو معرفی میکند. بنابراین برای مرور آنها وقت بگذارید تا با SEO آَنا شوید. اگر هیچ ایده ای درمورد SEO ندارید، شاید بخواهید با 15 دقیقه SEO شروع کنید یا راهنمای SEO را بخوانید.

ترافیک از موتورهای جستحو به خوبی عمل میکند اما نباید هیچ وقت به آن وابسته شوید. به روز رسانی پاندای گوگل زمانی که رتبه سایت آنها کاهش پیدا کرد و ترافیکشان خیلی کم شد، یک درس حسابی به بسیاری از متخصصان وب بود. نباید ترافیک از منابع دیگر مانند سایت های بوک مارک اجتماعی، توییتر، فیسبوک و ترافیک های مجانی دیگر را نادیده بگیرید.

 

  1. جایگزین های Google Adsense

اگر همه کار میکنید ولی نتیجه زیادی در حساب کاربری adsense خود نمیبینید، ناامید نشوید. دلایل ادسنس ضعیف زیاد هستند. سعی کنید آنها را پیدا کنید و مشکل را رفع کنید (مثلا طبقه اشتباهی، مکان نامناسب تبلیغات، سایز و رنگ نامناسب آنها و غیره) و اگر این کمکی نکرد، جایگزین های Google adsense را در نظر بگیرید. در حالت کلی، آنها سود کمتری نسبت به Adsense دارند اما کسی نمیداند، شاید برای سایت شما برعکس باشد. فقط امتحان کنید. دیر یا زود نتیجه را خواهید دید.

اهمیت استفاده از ابزار متخصص وب گوگل برای SEO

جدا از بسیاری از ابزارهای SEO، متخصص وب گوکل یکی از مفیدترین آنهاست. آن همه آراستگی های تبلیغاتی SEO را ندارد و وسیله ای نیست که هر SEO لازم داشته باشد اما از خود گوگل می آید و بسیاری از دیدگاه های حیاتی SEO را ارائه میکند. همه اینها دلایل خوبی هستند تا استفاده از ابزار Google Adsense را آغاز کنید( البته اگر تا کنون شروع نکرده اید.)

درباره ی مدیر

علی خضرائی هستم وبمستر سایت اکسپرت سئو, 5 سال هست که در زمینه سئو فعالیت دارم

همچنین ببینید

سئو سایت شخصی

سئو سایت شخصی

یکی از زمینه های خدمات بهینه سازی سایت تیم ما سئو سایت شخصی میباشد که به …

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.