اکسپرت سئو

خانه / آموزش سئو / 35 درس از SEO که در 10 سال آموختم

35 درس از SEO که در 10 سال آموختم

35 درس از SEO که در 10 سال آموختمReviewed by ali khazraei on Apr 18Rating: 5.035 درس از SEO که در 10 سال آموختم35 درس از SEO که در 10 سال آموختم

امروز در سایت اکسپرت سئو با شما هستیم با یک مقاله که توسط یکی از کارشناسان بهینه سازی سایت نوشته شده است .انگار دیروز بود که با سئو شروع به کار کردم اما درواقع ده سال تمام را در آن سپری کردم. یک دهه زمان طولانی است و با اینکه همه چیز تغییر میکند، درس هایی جدا از گذر زمان آموخته ام. اینجا بعضی از این درس ها آورده شده اند- بعضی از آنها را با سختی آموختم( آنهایی که حتی باعث شدند من بیشتر از قبل ارزشمند شوم)، درحالیکه بقیه فقط تجربیات مثبتی بودند که به من کمک کردند تا کارشناس سئو بهتری شوم.

سئو

1_هیچ تضمینی وجود ندارد.

این اولین چیزی نبود که یاد گرفتم اما یکی از مهمترین ها بود. در سئو مانند خیلی از بخش های زندگی، هیچ تضمینی وجود ندارد. مهم نیست که چه معجزه هایی میکنید، نمیتوانید بهترین مکان را تضمین کنید مخصوصا در طی زمان. دلایل پیچیده هستند، مانند تغییر الگوریتم، ضربه های رقابت، و یا حتی پیر شدن مخاطبانتان. اما نتیجه همیشه یکسان است- هیچ وقت نمیتوانید رتبه خود را تضمین کنید.

2_برای بدست آوردن نتیجه باید صبور باشید.

دومین درس مهم این است که به سرعت نمیتوان با سئو ثروتند شد. برای دیدن نتایج، علاوه بر توانایی ها، به کار زیاد و صبر (و زمان زیاد) نیاز دارید و با این حال ممکن است هیچ وقت نتیجه بدست میاید.

3_مشتری هایی وجود دارند که بهتر است هیچ وقت با آنها کار نکنید

تنها در SEO نیست که بتوانید مشتری های سمی پیدا کنید اما در سئو با طبیعت غیرقابل پیش بینی آن مانند مشتری ها، یک کابوس بزرگتر خواهند بود. مشتری هایی که با خصوصیات SEO آشنایی ندارند و کسانی که چیزهای غیرممکن مانند تضمین رتبه، میخواهند یک سم هستند و بهترین کار این است که تا جایی که میتوانید از آنها دور شوید.

4_ساختن لینک را آرام ادامه دهید.

لینک های بازگشتی ستون فقرات موفقیت در سئو هستند و ممکن است بخواهید به سرعت لینک بازگشتی بسازید اما این کمکی نمیکند. همانطور که اشاره کردم، باید زمان و صبر زیادی بگذارید. این برای ساختن لینک نیز صادق است. آنها را به آرامی میسازید. آهسته و پیوسته بروید نه با عجله.

بهینه سازی سایت

5_یک لینک بازگشتی با کیفیت بهتر از 100 تای بدون کیفیت است.

این یک درس با ارزش دیگر است- یک لسنک بازشگستی با کیفیت از یک سایت قابل اعتماد، مرتبط و با رتبه بالا بیشتر از 100 لینک بازگشتی مزخرف کارایی دارد. این خیلی قبل تر از به روز رسانی پاندا بود اما بعد از آن نه تنها لینک های بازگشتی مزخرف، ارزش خود را به کلی از دست دادند بلکه سمی هم شدند.

6_نمیتوانید برای محصول/خدماتی که خوب نیست رتبه خوبی بیاورید.

SEO جادوگری نیست و حتی با تکنیک کلاه سیاه هم نمیتوانید یک محصول/خدماتی که خوب نیست را قالب کسی کنید و حداقل این رتبه بندی های خوب ادامه پیدا نخواهد کرد. حتی اگر برنامه بریزید که ترافیک و مقداری تبدیل بگیرید، خشم عموم کاربران را تصور کنید. پس، اگر شما یا مشتریانتان میخواهید سئو برای یک محصول بد به کار ببرید، فقط بگویید نه.

7_محتوا سلطان است.

این همیشه تکرا میشود چون کاملا درست است. اگر محتوای خوبی ندارید، فقط وقت و پول خود را تلف میکنید.

8_متاتگ ها مضر نیستند.

زمانی که ده سال پیش SEO را شروع کردم، متاتگ ها بسیار مهم تر از امروز بودند. اما هنوز کاملا حذف نشده اند، به خصوص علامت های <عنوان> بنابراین میتوانید آنها را در زمان نیاز استفاده کنید.

9_تحقیق درمورد کلمات کلیدی باعث موفقیت میشود یا شکست.

SEOدر طی 10 سال تغییرات زیادی نکرده، همیشه درمورد درست و غلط بودن کلمات کلیدی بوده است. به همین دلیل، تحقیق در مورد کلمات کلیدی بسیار بسیار مهم است. اگر آن را اشتباه انجام دهید، همه تلاش هایتان بر باد خواهد رفت. باید کلمات کلیدی درست را شناسایی کنید و برای آنها بهینه کنید نه برای کلماتی که خوب به نظر می آِند ولی تبدیلی ندارند.

سئو و بهینه سازی

10_بدون ابزار درست SEO به هیچ جا نمیرسید.

SEO در رابطه با ابزار است. بدون آنها به هیچ جایی نمیرسید. اگر وسیله های درست نداشته باشید، اطلاعات اشتباه بدست می آورید و این غم انگیز است. در Webconfs تعداد زیادی ابزار مفید جمع آوری کردیم که تقریبا هر روز از آنها استفاده میکنیم. پس آنها را بررسی کنید.

11_سایت های طبقه قهرمان هستند.

روزهای گذشته روزهایی هستند که میتوانستید20 صفحه سایت طبقه را آعاز کنید و صدها دلار در ماه بدست آورید اما بازهم سایت های طبقه بهتر از سایت های علایق کلی عمل میکنند. پس اگر 10 طبقه دارید که میخواهید آنها را پوشش دهید، ده سایت جدا را به جای اینکه همه محتوا را در یک سایت جا دهید، بسازید.

12_سریع باشید وگرنه خواهید مرد.

SEO بسیار پویاست. باید سریع باشید و گرنه خواهید مرد. این به خصوص وقتی که الگریتم تغییر میکند صدق میکند زیرا اگر سریع عمل نکنید، خواهید دید که رتبتان در یک چشم به هم زدن افت خواهد کرد.

13_نمیتوانید فقط به سئو تکیه کنید.

SEO برای راندن ترافیک بسیار قدرتمند است ولی با این حال نمیتوانید به تنهایی به آن تکیه کنید- به PPC، توسعه اجتماعی و غیره نیاز دارید. این ترکیب کردن است که کمک میکند تا موفقیت واقعی را بدست آورید و بیشترین مقدار پول را از سایتتان درآورید.

14_دامنه قدیمی و کلمات کلیدی درآن نمیتوانند شما را حفظ کنند.

دامنه های قدیمی و با کلمه کلیدی درون آن و یا ULR کمک میکند اما طمانی که محتوا و لینک های بازگشتی با کیفیت نداشته باشید، نمیتوانند شما را حفظ کنند.

15_همیشه اندازه بگیرید و ببینید.

وقتی که نمیدانید چطور عمل میکنید، هرکاری که میکنید تیری در تاریکی است. به همین دلیل باید همیشه عملکرد خود را ببینید ، نتایج را اندازه بگیرید و از سایت/پروژه/کلمات کلیدی که عملکرد شما را پایین می آرند دوری کنید.

سئو و بهینه سازی سایت

16_نگران جهش نرخ ها باشید.

جهش نرخ ها مستقیما به SEO مربوط نمیشوند اما زمانی که کاربران به سرعت بعد از وارد شدن به سایتتان ازآن خارج شدند، یک     استکه نمیتوانند بفهمند که چه میخواهند. این ها هزینه های گم شده اند و برایتان هزینه خواهند داشت، پس سعی کنید که قبل از اینکه تغییرات دیگری به ساییتان و استراتژی SEO خود بدهید، جهش نرختان را بالا ببرید.

17_ ازکلمات کلیدی طولاتی میتوانید بیشتر بهره ببرید.

کلمات کلیدی طولانی خوب هستند، زیرا رقابت کمتری بین آنها وجود دارد و بدست آوردن رتبه ی بالاتر راحت تر است. شاید با کلمات کلیدی طولانی ترافیک کمتری بگیرید ولی در زمینه ROI کلمات کلیدی مشهوری که به سختی رتبه خوبی می آورند را شکست میدهد.

18_ باید از کلاه سیاه دوری کرد.

آیا لازم است که بگویم چرا؟ گوگل ابله نیست و پیدا(و تنبیه) کردن همه کلک هایی که آنها میزنند، سخت نیست. به یک مجرم SEO تبدیل نشوید.

19_گوگل تنها موتور جستجو نیست.

وگل تنها موتور جستجوی قدرتمند نیست بلکه بعضی دیگر از موتورهای جستجو مانند بینگ و بایدو (اگر هدف شما بازار چین است) میتوانند ترافیک خوبی بیاورند. در بقیه موتورهای جستجو، رقابت کمتر است و میتوانید با کسر تلاشی که برای رتبه در گوگل کردید، رتبه خوبی با آنها بیاورید

20_ تاکتیک های SEO متنوعی بکار ببرید.

کلمات کلیدی در مکان های مناسب و لینک های بازگشتی با کیفیت قطعه های اصلی سئو هستند اما تاکتیک های دیگری نیز وجود دارد. حتی اگر اکنون از تاکتیک های کنونی SEO تان نتیجه میگیرید، همیشه تنوع بکار ببرید. برای مثال، ممکن است بخواهید توسعه اجتماعی را به آنها اضافه کنید.

21_بازنده ها را به سرعت پایین پایان دهید.

این یکی را  به سختی یاد گرفتم. بله، یادگرفتن SEO به زمان و صبر نیاز دارد اما زمانی که از ابتدا واضح است که یک چیز درست نیست، بهترین کاری که میتوانید انجام دهید، پایین کشیدن بازنده هاست. این برای پروژه ها و مشتری ها هم صدق میکند. درست نیست که چندین سال را روی چیزی که ممکن است کار نکند صرف کنید. هرچه بیشتر صبر کنید، بیشتر میبازید، پس به محض امکانف یک پروژه بازنده را تمام کنید.

22_ یک میزبان خوب بگیرید.

این یک در بسیار بسیار مهم است. این روزها، میزبانی ارزان است پس ادامه دادن با یک میزبان غیرقابل اعتماد هیچ عذری ندارد. اگر میزبانتان خوب نباشد، خیلی بد است و کاربران نمیتوانند روی نتایج شما کلیک کنند و به هیچ جا نمیرسند. در نتیجه، تلفات پولی و تصویری بسیار بزرگ هستند.

23_تبدیل (و ROI) است که اهمیت دارد، نه رتبه به ازای Se.

رتبه بندی خوب میتواند شما را ترقی دهد ولی اگر تبدیل خوبی ندارید و ROI پایینی دارید، این حساب نمیشود. پولی که از سایت بدست می آوریم است که اهمیت دارد، نه؟

24_تا زمانی که زنده اید یاد میگیرید.

این برای خیلی از زمینه های زندگی صدق میکند مخصوصا برای SEO که همه چیز به سرعت تغییر میکنند. اگر میخواهید در حرکت باقی بمانید، همیشه باید چیزهای جدید و راه های بهتر را یاد بگیرید.

25_بازاریابی، طراحی و توسعه وب را یاد بگیرید.

SEO قدرتمند است اما زمانی که با بازاریابی، طراحی وب و توسعه وب ترکیبش کنید، به شما کمک میکند تا تصویر بهتری بگیرید. هیچ کس نمیگوید که باید بهترین بازاریاب، طراح و یا توسعه دهنده دنیا باشید اما حداقل باید اطلاعات پایه ای از آنها داشته باشید.

26_ سئو یک بازی گروهی است.

SEO تنها نیست. لازم است که با نویسندگانف طراحان، توسعه دهندگان، مدیران محصول و غیره ارتباط نزدیک داشته باشید. یا همه این کارها را خودتان انجام دهید اما زمان خیلی زیادی میبرد پس بهتر است که یک متخصص را استخدام کنید.

27_راهنمایی های دوباره و کد 404 را فراموش نکنید.

انها معمولا فراموش میشوند اما اگر فراموش شوند، میتوانند بسیار مضر باشند. زمان بگذارید و آنها را بررسی و حل کنید.

28_با سر خود فکر کنید.

باید از بهترین ها یاد بگیرید ولی نه اینکه حرف های مربیان SEO را با چشم بسته قبول کنید. حتی اگر سعی نکنند که شما را گمراه کنند (زیرا متاسفانه من چند نفر را دیدم که این کار را میکنند). حقیقت اینست که اگر چیزی برای آنها کار میکند به این معنی نیست که برای شما هم به همان خوبی کار کند. پس قبل از اینکه کار مهمی انجام دهید، خودتان فکر کنید.

29_رقابت شما، معلم شماست.

رقابت یکی از بهترین معلم های شماست. فقط بررسی کنید که چکار میکنند و از آنها یاد بگیرید. برای مثال، اگر یک لینک بازگشتی را آنلیز میکنید، به سرعت میتوانید چند سایت در طبقه خود که بتوانید از آنها لینک بازگشتی بگیرید، پیدا کنید.

30_به اعداد وسواس نداشته باشید.

وقتی که میگویم همه چیز را ببینید و اندازه بگیرید، به این معنی نیست که عقل خود را در اثر استانداردها از دست بدهید. اعداد راهنمایی میکنند اما اجازه ندهید زندگیتان را کنترل کنند. رتبه صفحه یا رتبه های دیگر، فقط عدد هستند و درست نیست که به آنها وسواس داشته باشیم. اگر PRتان خوب است، خوب است دیگر اما اگر نیست، خودکشی نکنید. ROI بسیار مهم تر از PR است، بنابراین اگر ROI شما هنوز خوب است، همه چیز خوب است.

31_برای سایت با مدل های مختلف، از تاکتیک های SEO یکسان استفاده نکنید.

یک سایت مجله با یک سایت صنفی متفاوت است. باید همه این تفاوت ها را حساب کنید و از استراتژی های متفاوت SEO استفاده کنید.

32_هر کس میتواند در وب بزرگ باشد.

حتی اگر یک شرکت کوچک هستید، میتوانید رتبه های بهتری از افراد بزرگ بگیرید. و نه، شما به بودجه آنها نیاز ندارید تا رکورد آنها را بزنید- محتوای خوب و توانایی های SEO کافی هستند.

33_رتبه شما هیچ وقت نمیتواند زیادی خوب باشد.

مهم نیست که چقدر رتبه شما خوب است، همیشه جا برای پیشرفت هست. برای مثال، اگر برای یک کلمه کلیدی رتبه خوبی آورده اید، میتوانید به همین رتبه برای کلمات کلیدی دیگر هم برسید.

34_برده­ی کار نشوید.

زمانی که نتیجه بگیرید، SEO اعتیادآور است. هرچند اگر برده­ی کار شویدف اصلا خوب نیست. باید زندگی کنید و بدانید چه وقتی توقف کنید. نه تنها برای سلامتیتان خوب است بلکه باعث میشود شما بازده بهتری داته باشید، بنابراین، همیشه چند روز را دور از کامپیوتر در نظر بگیرید.

35_همیشه علامت <alt> را پر کنید.

علامت های <alt> گاهی اوقات فراموش میشوند و خالی میمانند اما باز هم حساب میشوند مخصوا برای سایت های دارای عکس، مانند گالری های عکس. اگر رقبانتان آن را خالی گذاشته اند و شما آنها را آگاهانه پر کرده اید، برای شما مزیت بزرگی است.

درباره ی مدیر

علی خضرائی هستم وبمستر سایت اکسپرت سئو, 5 سال هست که در زمینه سئو فعالیت دارم

همچنین ببینید

مشاوره سئو

قبل از هر چیزی تشکر میکنیم بابت انتخاب تیم سئو ما به عنوان مشاور بهینه سازی …

2 دیدگاه

  1. مقاله خوبی بود ولی اگه بخایم املا ازش بگیریم نمرش میشه منفیه صفر.  واسه سایتی مثل شما که آموزش تخصصی میدین وقتی اینهمه غلط املائی دارید یه مخاطب مثل من که اولین بار به سایتتون اومدم و این اولین مقاله بود که خوندم اینجور فکر میکنم که کارتون رو حرفه ای انجام نمیدین و از سایت خارج میشم و دیگه بر نمیگردم.  

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

expertseo expertseo 09364229726 contact.expertseo@yahoo.com