خانه / آموزش سئو / جذب کردن کاربر از یوتیوب

جذب کردن کاربر از یوتیوب

ترافیک یوتیوب

یوتیوب یکی از معروف ترین سایت هاست و علاوه بر همه سرگرمی ها، یوتیوب امکانات بسیاری برای گسترش و گرفتن ترافیک برای سایتتان را ارئه میدهد. مانند توییتر و فیسبوک، برای استفاده کردن از یوتیوب برای گسترش و گرفتن ترافیک، نیاز دارید تا نقش هر یک را بدانید. اینجا چند راهکار برای معرفی کردن خودتان، سایتتان و محصولاتتان و چگونه به دست آوردن ترافیک مجانی آورده شده است:

  • ویدیو های ویروسی بگذارید.

میلیون ها ویدیو در یوتیوب وجود دارند. اگر یک ویدیو قرار دهید و کسی آن را دوست نداشته باشد این ویدیو نیز مانند میلیون ها ویدیو دیگر شناخته نشده باقی میماند. راه حل برای بدست آوردن ترافیک از یوتیوب گذاشتن ویدیوهای مفید یا حتی بهتر، ویدیوهای ویروسی است. ویدیو های ویروسی نه تنها مفیدند بلکه میتوانند گروه زیادی از افراد را جذب کنند. اگر ویدیو شما قرار است ویروسی باشد، مردم آن را برای شما گسترش میدهند و تنها کاری که برای شما باقی می ماند، جمع آوری سودها است.

1

  • پروفایل خود را جالب کنید.

مانند فیسبوک توییتر و یا هر شبکه اجتماعی دیگر داشتن یک پروفایل جالب لازم است. لازم به ذکر است که در اکسپرت سئو ما تمامی وجه های سئو و بهینه سازی سایت را در نظر میگیریم و این موضوع مستقیمآ به سئو ربطی ندارد.اگر مردم ویدیو شما را دوست داشته باشند، پروفایل شما را برای بهتر شناختنتان چک میکنند. زمانی که ببنند که پروفایلتان خسته کننده است، دیگر خود را به زحمت نمی اندازند. میتوانید پروفایل خود را اندکی دوستانه کنید ولی آن را مانند پروفایل یک نوجوان دیوانه نکنید. شما از یوتیوب  برای تجارت استفاده میکنید. درست است؟

  • لوگو و وبسایت خود را در ویدیوها قرار دهید.

لوگو و ULR وبسایتتان اصلی ترین اسلحه برای برند شما هستند. به همین دلیل باید آنها را در ویدیو خود قرار دهید. میتوانید آنها را در ابتدا و یا انتهای ویدیو قرار دهید. بهترین کار این است که لوگو و ULR خود را در کل ویدیو قرار دهید زیرا از این طریق شما نمایش بسیاری را بدست می آورید و اگر این کار را نکنید ( برای مثال به دلیل رعایت مسایل هنری)، ابتدا و انتهای ویدیو کفایت میکند.

2

  • ویدیوهای با کیفیت قرار دهید.

همانطور که اشاره شد هیچ کمبود ویدیو در یوتیوب وجود ندارد. متاسفانه این معنی را هم میدهد که کمبودی در ویدیوهای با کیفیت کم هم وجود دارد. این ویدیوها مورد علاقه ملاقات کننده ها نیست بنابراین اگر میخواهید که آنها ویدیو های شما را ببینند مطمئن شوید که ویدیوتان صدای ناجور یا تصویر تار ندارد. یوتیوب یک تابلو برای ویدیو سازان حرفه ای نیست بنابراین میتوانید ویدیوهای تازه کار قرار دهید اما مطمئن شوید که کیفیت انها مناسب است.

  • ویدیو خود را گسترش دهید.

اگر ویدیو شما ویروسی شود، خوش شانس هستید ولی نمیتوانید روی آن حساب کنید. برای گرفتن ترافیک از یوتیوب ویدیوهایتان به بیننده نیاز دارند. نمیتوانید تنها بر این حقیقت که بیننده ها میتوانند ویدیو شما را پیدا کنند تکیه کنید، شما نیاز به گسترش آن دارید.حتی ویدیوهای همه گیر از گسترش شما سود میبرند.

  • ویدیوهای خود را با جستجو دوست کنید.

یکی از راه هایی که بیننده ها ویدیو شما را پیدا میکنند از طریق جستجو است، هم از یوتیوب و هم از موتورهای جستجو. به همین دلیل باید ویدیوهای خود را مناسب جستجو قرار دهید. برای این کار، کلمات کلیدی خود را در عنوان و در توضیح قرار دهید. همچنین، به علامت ها توجه خاص کنید. تا جایی که میشود کلمات کلیدی مرتبط را در تگ بنویسید اما مراقب باشید تا اسپم نشوید.

3

  • زنجیره وار پست بگذارید.

ویدیوهای تک میتوانند یک موفقیت باشند اما بهتر است که یک سری ویدیو بسازید  و آنها را هر روز یا هر هفته بگذارید. از این راه بینندگان میفهمند که بعدا ویدیوهای بیشتر خواهد بود و برای بررسی بازخواهند گشت. حتی اگر سری درست نمیکنید حداقل سعی کنید تا مرتبا ویدیو قرار دهید. این مخاطبین را وفادار می سازد.

  • ویدیوهای جوابی قرار دهید.

ویدیوهای جوابی یکی از چیزهای منحصربفرد یوتیوب است و باید از آن به خوبی بهره ببرید. طبقه خود را جستجو کنید و معروف ترین ویدیو آن را پبدا کنید و ویدیو جوابی به آن را بگذارید. فقط مراقب باشید که ویدیو جوابی به آن مرتبط باشد و ویدیوتان یک جواب خودنما نباشد.

  • زمان مناسب را برای قرار دادن ویدیو انتخاب کنید.

در یوتیوب زمان خیلی مهم است زیرا قله هایی در ترافیک و زمان هایی که بینندگان زیادی وجود ندارند، هست.روزهای هفته( به خصوص چهارشنبه ها و سه شنبه ها) صبح یا اوایل بعد از ظهر در زمان آمریکا بهترین زمان برای قرار دادن یک ویدیو عمومی است. برای اینکه ویدیوتان در زمان درست آپلود شود باید اندگی برنامه بریزید.  به یاد داشته باشید که برای ویدیوهای بزرگ و با اشتراک اینترنت کم سرعت، آپلود کردن یک ساعتی زمان میبرد، بنابراین زودتر شروع کنید.

  • ویدیوهای خود را کوتاه نگه دارید.

یوتیوب بر طول ویدیوهایی که منتشر میکند محدودیتی نمیگذارد اما درکل ویدیوهای طولانی خسته کننده هستند. 3تا5 دقیه بهترین طول برای یک ویدیو می باشد اما اگر لازم بود میتوانید از 1 تا 6 دقیقه ای هم قرار دهید. زمانی که یک ویدیو از 6 یا 7 دقیقه بیشتر باشد، خسته کننده میشود و همه آن را تا انتها (که لوگو و ULR شما قرار است باشد) نمیبینند. 3 تا 5 دقیقه برای رساندن ایده تان و اندکی جزئیات، کافی است و به بینندگان بگویید که برای اطلاعات بیشتر از سایت شما دیدار کنند.

  • درمورد ویدیوهای بقیه نظر بدهید و لینک سایت خود را در نظرتان قرار دهید.

علاوه بر جواب ویدیویی، میتوانید نظرهای خوب بگذارید. دوباره، .ویدیوهای معروف را در طبقه بندی خودتان جستجو کنید و به آنها نظر دهید. اگر ملاقات کنندگان نظرات شما را دوست داشته باشند، پروفایل شما را چک خواهند کرد و احتمالا ویدیوهای شما را نگاه خواهند کرد.

یوتیوب یک منبع با ارزش برای گرفتن ترافیک برای سایتتان و گسترش آن است. رقابت آنجا ممکن است شدید باشد اما همیشه جا برای یکی دو ویدیوی خوب است. آن جاها را پرکنید قبل از اینکه رقیبهایتان موفق شوند.

درباره ی مدیر

علی خضرائی هستم وبمستر سایت اکسپرت سئو, 5 سال هست که در زمینه سئو فعالیت دارم

همچنین ببینید

گوگل آنالیتیک چیست

گوگل آنالیتیک چیست

گوگل آنالیتیک چیستReviewed by نویسنده on Nov 7Rating: 5.0خب سلام میکنم خدمت شما دوستداران علم …

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.