خانه / آموزش سئو / آپدیت مناسب ترافیک زا خواهد بود

آپدیت مناسب ترافیک زا خواهد بود

آپدیت مناسب ترافیک زا خواهد بودReviewed by مدیر on Oct 11Rating: 5.0

تجارت وابسته به نتایج است و به همین دلیل خیلی طبیعی است اگر مشتری هایتان نتیجه و افزایش ترافیک را بعنوان یک نماد از پیشرفت SEO، بخواهند.به هرحال، برخلاف چیزهای دیگرکه میتوانید یک نتایج قابل تحویل و ملموس بعد از اتمام پروژه تحویل دهید، درمورد سئو سایت اینطور نیست. برای SEO، نتایج بعد از ماه ها یا سال ها بعد از شروع می آیند و در بدترین حالت ممکن است اصلا بدست نیایند.

این خیلی بد است زیرا مشتری های شما به سختی برای پول دادن برای هیچ خوشحال خواهند بود. به هرحال، زمانی که نتیجه وجود داشته باشد، مشخصه هایی برای آن وجود دارد که بعدا بحث خواهیم کرد اما ابتدا بیایید درمورد انتظارات مشتری ها بحث کنیم.

seo200

این ROIاست که اهمیت دارد، نه ترافیک.

میدانم که برای بعضی از مشتری ها سخت است که بپذیرند که این ترافیک نیست که موفقیت یا شکست در سئو را نشان میدهد اما برای اکثریت مشتری ها، واضح است که ترافیک تنها یک روی سکه است. آن چیزی که بیشتر اهمیت دارد ROI است. مثلا اینکه چقدر از نتایج SEOتان میتوانید به دست آورید.

برای مثال، در یکی از پروژه های وابسته ام ، اصلا به خودم زحمت ندادم که ترافیک را کم و زیاد کنم. فقط تبدلات را بررسی کردم زیرا این از همه مهمتر بود. حتی اگر ترافیک بالا میرفت ولی کارمزد همان باقی میماندف من آن را یک شکست میدانستم زیرا من به تبدلات علاقه دارم.

البته، هرچه ترافیک بیشتری داشته باشید، ROI بالاتری خواهید داشت. در نتیجه، حتی اگر ترافیک بالاست ولی ROI زیاد بالا نیست، به مشتری خود پیشنهاد کنید که استراتزی را به PPC تغییر دهد زیرا معمولا بهتر از SEO در تبدلات عمل میکند.

برای مشتری خود توضیح دهید که چه ترافیکی واقع گرایانه است.

موضوع دیگری که باید با مشتری خود درمورد آن صحبت کنید، این است که چه انتظاری از ترافیک واقع گرایانه است. مشتری های شما ممکن است رویا ببینند که بعد از صرف $100 روی لینک های بازگشتی بی کیفیت، باعث میشود که در صفحه اول با یک کلمه پر رقابت قرار بگیرند اما میدانیم  که این اتفاق هرگز نمی افتد. درواقعف اگر با یک مشتری بد معامله میکنید، میتوانید نصیحت های 35 درس را دوباره تکرار کنم. قبل از اینکه به شما حمله قلبی دست بدهد، از این مشتری ها جدا شوید.

همچنین باید به مشتری هایتان بگویید(اگر تا الان نداند) که برای نتایج سئو و بهینه سازی زمان زیادی لازم است تا مشخص شوند. بعضی وقت ها باید ماه ها صبر کنید تا شاهد پیشرفت باشید. بنابراین صبر بسیار ضروری است.

seo300

همیشه مشتری های خود را از پیشرفتتان با خبر نگه دارید

ارتباط خوب با مشتری همیشه ضروری است و مبارزان SEO نیز استثنا نیستند. به همین دلیل باید به مشتری های خود، هر هفته یا هر دو هفته و یا هرماه درمورد پیشرفتتان گزارش بدهید. مثلا 5PR لینک بازگشتی از (لیست سایت ها اینجاست) بدست آورده اید.، سه نوشته به وبلاگ آنها جدید اضافه کرده اید(لیست ULR آنها اینجاست) و غیره. این گزارش ها کمک میکند تا بدانند که کجا هستید بنابراین به آنها به چشم نوار قرمز بی مصرف نگاه نکنید.

از طرف دیگر اگر مشتری هایتان دیدی نسبت به SEO داشته باشند، میتوانید کارهایی را که میخواهید بصورت پیشرفته انجام دهید را هماهنگ کنید. این نیز کمک خواهد کرد تا او بداند که چه اتفاقی در پروژه می افتد. اگر مشتری هیچ دیدی نسبت به SEO ندارد، حیله آمیز است زیرا حتی اگر به او درمورد نقشه هایتان بگویید او نمیتواند دنبال کند و توضیح دادن نتایج  برای شما سخت تر خواهد بود. حتی ممکن است بخواهید برای آنها چگونگی گرفتن ترافیک به یک سایت را از پایه توضیح دهید.

شاخص کلیدی SEO شما نتایج را می آورد.

اکنون، بعد از اینکه با مشتری خود شفاف سازی کردید، اینجا چند شاخص آمده است تا نشان دهد که آیا در مسیر درست هستید یا نه.

  • رتبه بهتر برای کلمه های کوچکتر.

خیلی بهتر است اگر بتوانید رتبه بهتری برای کلمات کلیدی اصلی ارائه کنید اما از آنجایی که این یک هدف است که سالها طول میکشد تا به آن برسید، میتوانید به سراغ کلمات کلیدی کوچکتر بروید. کلمات کلیدیکوچک جایی هستند که شما شروع میکنید زیرا نتیجه گرفتن از آنها راحتتر و سریع تر است، و میتوانندمقدار زیادی ترافیک هدفمند بیاورند.

برای گزارش رتبه بندی بهتر برای کلمات کلیدی کوچکتر،قبل از اینکه مبارزه SEO را آغاز کنید،  فقط تعداد امتیازهای هر کدام از انها را حساب کنید. البته این دقیق نیست زیرا دلایل دیگری هم میتواند وجود داشته باشند. برای مثال، نوسانات فصلی که ترافیک را برای یک کلمات کلیدی کوچک می آورند میتواند وجود داشته باشد. اما به هرحال، کلمات کلیدی کوچک میتوانند شاخص خوبی برای پیشرفت باشند.

  • تعداد کلمات کلیدیمنحصربفرد را زیاد کنید.

شما میتوانید تعداد کلمات کلیدی منحصربفرد که کاربران را به سایتتان راهنمایی میکند، را هم گزارش کنید. در Google Analytics به منبع؟جستجو؟ اصلی بروید و در انتها خواهید دید که چه کلمات کلیدی باعث ترافیک میشوند. اگر تعداد کلمات کلیدی منحصربفرد در حال افزایش است، پس یهتر از قبل عمل میکنید.

  • ترافیک از موتورهای جستجو را افزایش دهید.

افزایش ترافیک ممکن است فقط از گوگل نباشد و از موتورهای جستجوی دیگر باشد. گوگل رتبه یک است اما ترافیک از موتورهای جستجوی دیگر نیز در کل هدفدارتر است و به حساب می آید. برای اینکه چک کنید که آیا افزایشی در ترافیک از موتورهای جستجو در کل دیده میشود یا نه، به نمودار سرور نگاه کنید، خواهید دید که ترافیک از کجا می آید.

  • رتبه را با سرویس های رتبه افزایش دهید.

یکی دیگر از شاخص هایی که نشان میدهد که عملکرد بهتری از قبل دارید، بهتر کردن رتبه با سرویس های رتبه است. این سرویس های رتبه شامل رتبه صفحه مانند خدمات رتبه دهی مثل Alexa, Domain Authority (DA) و سرویس های مشابه می باشد.

از بین اینها، Alexa انعطاف پذیرتر از بقیه است زیرا آنها رتبه دهی خود را هر روز به روزرسانی میکنند. PR 4 بار در سال به روز رسانی مشود و DA بندرت به روز رسانی میشود، پس ممکن است که رتبه کنونی( یا مورد تازه به روز رسانی شده)، شامل تلاش های جدیدتان نشود.

  • نمایش بهتر در رسانه های اجتماعی

رسانه های اجتماعی نیز یک شاخص برای شهرت شماست. اگر میخواهید که تعداد دنبال کننده های توییتر، طرفداران یوتیوب، دوستان فیسبوک خود را افزایش دهید و یا در یک سایت بوکمارک اجتماعی مشهور شوید، همه چیزهایی که به شما گفته شد، کار درست هستند.

این مهارت آمیز است که نتایج را وقتی فرم فیزیکی ندارند گزارش کنید اما غیر ممکن نیست. از شاخص های بالا استفاده کنید تا مشتری های خود را قانع کنید که تلاش های SEO شما ترافیک را خواهد آورد و کار را به خوبی ادامه میدهید.

درباره ی مدیر

علی خضرائی هستم وبمستر سایت اکسپرت سئو, 5 سال هست که در زمینه سئو فعالیت دارم

همچنین ببینید

گوگل آنالیتیک چیست

گوگل آنالیتیک چیست

گوگل آنالیتیک چیستReviewed by نویسنده on Nov 7Rating: 5.0خب سلام میکنم خدمت شما دوستداران علم …

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.