خانه / آموزش سئو / الگوریتم گوگل قسمت اول

الگوریتم گوگل قسمت اول

الگوریتم گوگل قسمت اولReviewed by مدیر on Oct 13Rating: 5.0

خوب در این پست سعی داریم بصورت کامل الگوریتم اصلی گوگل را مورد بررسی قرار دهیم. شما میتوانید سئو سایت را بصورت کامل در اکسپرت سئو یاد بگیرید. خوب برسیم به بررسی تک تک متد های الگوریتم اصلی گوگل :

1 ) سعی کنید نوع فعالیت خودتون رو به نحوی در دامنه مشخص کنید! مثلآ اگر در قصد راه اندازی سایتی فروشگاهی در ضمینه خرید و فروش کتاب را دارید سعی کنید کلمه Book  را در دامنه خود بکار ببرید.

 

الگوریتم گوگل1

 

2)  ) از مهمترین عبارات در ابتدای دامنه خود استفاده کنید :

 

بطور مثال : Book-Store Book-Shop

و بصورت کلی  Book – yourdomain.com …

 

3 ) Exact Match Domain   که یعنی دقیقآ دامنه زمینه کاری شما را بیان میکند و هیچ چیز اضافی در آن نیست. مثل: BookShop.com

( 4  اگر شما میخواهید در دامنه اصلی خود چندین کار را پوشش دهید مثل طراحی , سئو , و… بهتر است برای هر یک از موضوعات یک شاخه ( ساب دامین ) یا پیج مربوط به خود را بسازید . مثل:

Seo.Yourdomain.com

Design.Yourdomain.com

Yourdomain.com/Seo

Yourdomain.com/Design

5 ) Domain age  که یعنی قدمت دامنه, بصورت مثال دامنه ای که 2 سال پیش ثبت شده و به فعالیت خود ادامه میدهد نسبت به دامنه ی تازه ثبت شده از قدرت بیشتری برخوردار است و راحت تر میتواند در جستجو های گوگل و دیگر موتور های جستجو دیده شود.

6 ) مدت اعتبار ثبت دامنه : با اینکه این موضوع بسیار اندک در سئوی سایت تاثیر دارد ولی گوگل نیم نگاهی هم به مدت زمان تمدید یا ثبت دامنه دارد! بطور مثال اگر شما دامنه خود را برای 5 سال آینده ثبت کنید گوگل متوجه میشود که شما برنامه ای دراز مدت را خواهید داشت و در رتبه بندی در جایگاه بهتری خواهید بود.

7 )   استفاده از دامنه هایی که خودتان ثبت کردید: اگر شما دامنه ای ثبت کنید که قبل از آن توسط افراد دیگری استفاده میشده , با فرض اینکه دامنه از قبل مشکلی نداشته ( از لحاظ اسپم یا پنالتی ) گوگل از طریق Domain History  متوجه میشود که باید سابقه و نتایج قبلی دامنه پاکسازی شود که برای دامنه مضر است.

8 ) اگر دامنه هایی ثبت کردین و سایت دچار اسپم یا پنالتی شدند , با همون شناسه دوباره دامنه ثبت نکنید چون گوگل میاد سابقه سایت های شما رو بررسی میکنه و دیدگاهی که نسبت به سایت های شما داره منفی هست.

9 ) اگر کار شما فقط محدود به کشور خودتان است , از دامنه های کشوری استفاده کنید.

10 ) مشخصات کامل خود را در هنگام ثبت دامنه درج کنید! چون بصورت طبیعی یک فرد میتونه بیشتر به شخصی که مشخصاتش بصورت کامل موجوده اعتماد کنه تا یک شخصی که مشخصات خودش رو کمتر یا اصلآ بیان نمیکنه… گوگل هم به عنوان یک موتور جستجو از این مورد استفاده میکنه.

مشخصه های رتبه صفحه  :

11 ) یکی از مهمترین متدها, استفاده درست از تایتل سایت هست! پیشنهاد میشود حتمآ در تایتل سایت خودتون از کلماتی استفاده کنید که نشان دهنده موضوع کلی سایتتون هست.

12 ) در هنگام نوشتن تایتل سایتتون بهتره که با کلمات کلیدی سایتتون شروعش کنید.

13 ) در هنگام نوشتن دیسکرایپشن سایتتون از کی ورد ( کلمات کلیدی ) استفاده کنید.

14 ) مهمترین کلمه سایتتون که روش تآکید دارید رو با تگ H1   بزنید.

15 ) سعی کنید روی کلماتی که در تایتل سایت استفاده کردید تمرکز کنید و کی ورد های سایت رو از مشتقات کلمات کلیدی تهیه کنید.

16 ) کلمات کلیدی که برای سایتتون در قسمت کیورد انتخاب میکنید ,  تعیین کننده ی محدوده ی سایتتون هست . پیشنهاد میشه در ابتدای کار محدودی کاری خودتون رو بصورت کامل بررسی کنید و سپس کلمات کلیدی رو انتخاب کنید که دوباره بعد از مدت زمانی نیاز به تغییر در اون نباشید.

الگوریتم گوگل 2

17 ) چگالی کلید واژه های سایتتون رو در نظر بگیرید اگر بیش از حد باشه میتونه به سایتتون آسیب جدی وارد کنه.

18 ) سعی کنید همواره در هنگام تولید محتوا , به موضوعات کلمات کلیدی سایتتون اشاره کنید و محتوا ی سایتتون رو مرتبط با کلمات کلیدی تولید کنید.

19 ) بکار بردن کلمات کلیدی در عنوان پست ها و استفاده در برچسب ها میتونه تاثیر بسیاری در بالا اومدن سایت شما داشته باشه.

20 ) یکی از متدهای مهم دیگری که گوگل و دیگر موتور جستجوها روش تآکید دارن بهینه سازی سرعت لود سایت هست , به دلیل اینکه سایت شما هرچه سریعتر لود بشه برای کاربر و گوگل خوشایندتر خواهد بود . پیشنهاد ما به شما خواندن مطلب چند نکته برای افزایش سرعت بارگذاری سایت میباشد.

21 ) از بکار بردن مطالب تکراری در سایت به شدت دوری کنید زیرا آسیب زیادی به سایت شما وارد میکند.

22 ) با استفاده از تگ Rel=Canonical   شما میتونید از ایندکس کردن صفحات  تکراری در موتور جستجو جلوگیری کنید.

23 )  گوگل ممکنه برای بررسی سرعت لود سایت و صفحات استفاده کنه. ( که البته به سرعت سرور و دیگر ویژگی های سایت بستگی داره )

24 ) بهینه سازی تصاویر یکی دیگر از فاکتورهایی  هست که گوگل روش تآکید داره . پیشنهاد میکنم همیشه برای تصاویر سایتتون (Alt + Description)  بنویسید. بطور مثال : اگر شما یک سایت فروشگاهی داشته باشید ( بدون در نظر گرفتن امتیاز مثبت گوگل ) شما میتونید از طریق گوگل ایمیج هم بازدید کسب کنید که بسیار ارزشمند است. پیشنهاد میکنم پست آموزش بهینه کردن تصاویر وردپرس را بخوانید.

25 ) پیشنهاد میکنم سایتتون رو همیشه در یک بازه ی زمانی خاص آپدیت کنید ! ( هیچ فرقی نمیکنه در چه ساعاتی از شبانه روز باشه یا در چه روزی در هفته ) بطور مثال : اگر میتونید هر روز آپدیت کنید , هر روز بین یک بازه ی زمانی خاص , مثلآ ساعت 12 تا 3 بعد از ظهر… فرقی نمیکنه! یا بصورت هفتگی یا ماهانه در یک روز خاص و در بازه ی زمانی مشخص… این امر باعث میشه گوگل در همون بازه ی زمانی بیشتر روی سایت شما تمرکز کنه و در کمترین زمان مطالب سایتتون رو ایندکس کنه که واقعآ امتیاز بزرگی به حساب میاد.

26 ) هر چند مدت یک بار مطالب قبلی خودتون رو ویرایش کنید یا به نحوی در پست های جدیدتون ازشون یادی کنید و لینک بدید. این امر باعث میشه که گوگل متوجه محتوای ارزشمندی که در گذشته تولید کردید بشه و یک امتیاز مثبت بهتون بده.

27 ) هر چند مدت یکبار صفحات خود را آپدیت کنید ! حتی با اضافه کردن چند خط … این امر باعث میشه صفحات استاتیک سایتتون که از ایندکس شدنشون مدتی میگذره دوباره تازه و زنده بشن.

28 ) هنگامی که در حال نوشتن پستی هستید , وقتی به کلمات کلیدی سایتتون رسیدید , اون کلمات رو (Bold) کنید و لینک به سایتتون بدید. و هر چند وقت یک بار پست مکمل برای پست جدیدتون از پست های قدیمی تر تهیه کنید و بهشون لینک بدید ! ( این امر باعث ایجاد لینک بیلدینگ داخلی بسیار زیبایی میشه )

29 ) پیشنهاد میکنم حتمآ در پست های سایتتون از تگ های h2, h3  در عنوان ها استفاده کنید.

30 ) سعی کنید در انتخاب کلمات کلیدی دقیق باشید ! بطور مثال : جستجوی عبارت کدنویسی قالب وردپرس. عبارت : ” کدنویسی قالب وردپرس ” نسبت به ” کدنویسی وردپرس” در رتبه بهتری قرار میگیرد.

31 ) سعی کنید در لینک های خروجی سایت در مطلب هاتون به سایت های بزرگ لینک بدید.

32 ) لینک های خروجی سایت شما میتواند به عنوان هشدار دهنده در مورد تخصصی بودن مطلبتون به موتور های جستجو علامت بده… بطور مثال: اگر شما در مورد ویدئو یک ورزش به سایت مورد لینک بدید , میتونه گوگل رو متوجه این کنه که کلیپ موجود در سایت شما با توجه به لینکی که دادید ویدئو است.

33 ) سعی کنید مطالب خودتون از لحاظ دستور و گرامر مرتب کنید که موتور های جستجو رو از این شک که مطلب شما ترجمه شده است , در امان دارد.

34 ) مطالب سایت خودتون رو به هیچ وجه کپی یا ترجمه ماشینی نکنید! چون به شدت ارزش مطلب و سایتتون رو پایین میاره.

35 ) یکی از نکته هایی که گوگل برای دادن امتیاز و پیج رنک به سایت در نظر میگیرد , تولید محتوای مفید برای سایت است . پس تا جایی که میتونید برای سایتتون محتوای تازه و اختصاصی تهیه کنید.

الگوریتم گوگل 3

36 ) تعداد لینک های خروجی از سایتتون ممکنه آسیب جدی به سایتتون وارد کنه . بطور مثال: سایت های فروش بک لینک.

37 ) تمامی تصاویر و فیلم های موجود در سایت شما میتواند به عنوان سیگنالی جهت جذب توجه موتورهای جستجو به سایت شما عمل کند.

38 ) تا جایی که میتونید در مطالب سایتتون به قسمت های دیگر سایت اشاره کنید و لینک بدید که یک لینک بیلدینگ تمیزی در سایتتون داشته باشید.

39 ) لینک دهی از صفحات قوی تر و معتبر دامنه بهتر از صفحات ضعیف تر و کم توجه تر دامنه است.

40 ) همیشه حواستون به لینک های شکسته سایتتون باشه! چون گوگل با همون دقت که صفحات صفحات اصلی سایتتون رو ایندکس و آنالیز میکنه , صفحات داخلی و مطالبتون رو هم با همون دقت بررسی میکنه.

41 ) از مهمترین ویژگی هایی که که باید مطلب شما داشته باشد , باید ساده و روان باشد که کاربر بتواند به خوبی آنها را درک کند. به عبارت دیگر : برای کاربر بنویسید ! نه برای گوگل یا موتورهای جستجو!

42 ) بک لینک هایی که برای سایتتون تهیه میکنید نباید بی کیفیت باشند. چون گوگل به کیفیت لینک های ورودی به سایت شما بسیار توجه میکند.

43 ) تا جایی که میتونید ارور های قالبتون رو رفع کنید و از طریق سایت W3C استاندارد های سایت رو رعایت کنید.

44 ) مقایسه دو دامنه در شرایط یکسان صفحه ای را که دامنه ی قدرتمندی دارد نسبت به دامنه ای که قدرت کمتری دارد در رنک بهتری قرار میدهد.

45 ) اگر تمامی موارد فوق در دو سایت رعایت شده باشد , گوگل سایتی را که پیج رنک بالاتری دارد در جستجوهای خود نسبت به سایتی که پیج رنک کمتری دارد بالاتر میداند.

46 ) تا جایی که میتوانید از دامنه های کوتاه استفاده کنید . چون یکی از مهمترین دلایل مزیت نسبت به دامنه های بلند , به یاد ماندن اسم دامنه توسط کاربر میباشد.

47 ) صفحه ی خانه یا ( Home Page ) شانس بیشتری برای دریافت پیج رنک نسبت به سایر صفحه های سایت دارد.

48 ) گوگل امتیازی برای سیستم هایی که به نویسندگان انسانی بر روی SERP اثر گذار باشند, میدهد.

49 )  تا جایی که میتونید برای سایتتون دسته بندی های جداگانه ایجاد کنید و مطالب مربوط رو دسته ی خودش انتشار بدید . این امر باعث میشه گوگل بدونه در کدوم قسمت از سایتتون دنبال چه دسته بندی از مطالب بگرده.

50 ) یکی از راه هایی که سئو سایت شما را بهبود میبخشد ارتباط دادن مطالب سایتتون و موضوع های مختلف با استفاده از تگ ها میباشد.

درباره ی مدیر

علی خضرائی هستم وبمستر سایت اکسپرت سئو, 5 سال هست که در زمینه سئو فعالیت دارم

همچنین ببینید

گوگل آنالیتیک چیست

گوگل آنالیتیک چیست

گوگل آنالیتیک چیستReviewed by نویسنده on Nov 7Rating: 5.0خب سلام میکنم خدمت شما دوستداران علم …

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.