خانه / آموزش سئو / الگوریتم گوگل قسمت سوم

الگوریتم گوگل قسمت سوم

الگوریتم گوگل قسمت سومReviewed by مدیر on Oct 16Rating: 5.0

خوب امروز در خدمت شما دوستان عزیز هستیم با بررسی الگوریتم گوگل قسمت سوم ! در قسمت های قبل به بررسی متد های قبلی پرداختیم که شما میتوانید جهت یاد آوری الگوریتم گوگل قسمت دوم را مشاهده نمایید. میرسیم به ادامه آموزش , با ما تا پایان این مطلب همراه باشید.

101  ) گرفتن بک لینک از دامنه های مخصوص کشور خودتون ( دامنه ای که پسوند آن یکی باشد ) میتواند تاثیر بیشتری داشته باشد.

102 ) لینک هایی که در ابتدای متن در محتوا بکار برده میشوند از وزن و اهمیت بیشتری نسبت به انتهای متن برخوردارند.

103 ) لینک هایی که در صفحه اصلی جای گرفته اند به مراتب قوی تر از لینک هایی هستند که در قسمت هدر یا فوتر سایت بکار رفته اند.

104 ) لینک گرفتن از سایت هایی با موضوع مرتبط امروزه تاثیر بسیار زیادی در لینک بیلدینگ و سئو دارد! (بهتر است شما به عنوان وبمستر برای گرفتن بک لینک به دنبال سایت هایی باشید که مرتبط با موضوع سایت شما باشند.)

105 ) لینکی که نزدیک تر به صفحه اصلی سایت باشه خیلی خیلی قوی تر از لینک هایی هست که در صفحات داخلی سایت بکار رفته اند.

الگوریتم گوگل آپدیت 2016

106 ) لینک هایی که با توجه به محتوا در سایت بکار میروند اگر مرتبط با توضیحات باشند قدرت بیشتری دارند و به عنوان یک عامل بسیار قابل توجه بکار میروند. ( اگر متن مناسب با کلمات کلیدی و لینک باشد. )

107 ) سعی کنید در لینک دادن کلمات کلیدی به کلمات کلیدی یکسان سایت های دیگر تلاش کنید ( به عنوان مثال: سئو  به  سئو  ) ( اگر میخواید به سایته مرتبط لینک بدید )

108 ) سرعت بالا در لینک گرفتن : سایتی با سرعت لینک گرفات زیاد معمولا یک امتیاز SERP بدست می آورد.

109 ) سرعت پایین در لینک گرفتن : میتواند به سایت شما آسیب بزند, چون نشان دهنده ی کاهش محبوبیت شماست و (گوگل این موضوع را جدی میگیرد.)

110 ) لینک از صفحات  Hub : آرون وال ادعا می کند که گرفتن لینک از صفحاتی که دارای منابع قوی هستند (مخزن)، در مورد موضوعی خاص رفتار خاصی نشان می دهند.

111 ) لینک گرفتن از سایت هایی که آپدیت قوی تری دارند ( نویسنده زیاد , مطالب زیاد , آپدیت و بروزرسانی دقیق ) نسبت به سایت هایی که در این زمینه فعالیت کمتری دارند , ارزشمند تر است.

112 ) لینک دادن به سایت هایی مانند ویکی پدیا! با اینکه لینک های سایت No follow  هستند ولی خیلی از وبمستر ها ( بر اساس گرفتن بک لینک نو فالو که در بالا دربارش صحبت کردیم ) به این معتقدند که تاثیر گذار است.

113 ) Co-Occurrences : کلماتی که در اطراف بک لینک های شما استفاده میکنید به گوگل کمک میکند که متوجه شود که موضوع صفحه چیست…

114 )  بر اساس امتیاز دهی گوگل , لینک های قدیمی قدرت بیشتری نسبت به لینک های جدید در بالا کشیدن صفحات دارند.

115 ) لینک دهی از سایت های واقعی یا وبلاگ های جعلی : با گسترش فضای کاری در اینترنت , خیلی از وبمستر ها به دنبال لینک گرفتن از سایت ها یا وبلاگ های جعلی ( دارای پیج رنک فیک و بدون پست … ) هستند که اینکار بسیار با سایتشون آسیب میزنه. و گوگل مشتاقه لینک های سایت های واقعی بالا بیاره…

116 ) مشخصات لینک طبیعی: سایت با مشخصات لینک طبیعی رنک بالاتری بدست می آورد و برای آپدیت دوام بیشتری دارد.

117 ) بشدت از لینک کردن زیاد سایت های دیگه دوری کنید! ( تا یک حد خاصی به سایت های دیگه لینک بدید و وگرنه سایت شما به عنوان سایت فروش بک لینک به حساب میاد و از سوی گوگل مجازات خواهد شد. )

118 ) لینک محتوای تولید شده توسط کاربر: گوگل این توانایی را دارد که لینک های تولید شده از UGV را از لینک های تولید شده توسط شخص صاحب سایت تشخیص دهد. برای مثال، آنها می دانند که لینکی از بلاگ رسمی wordpress.com درfa.blog.wordpress.com بسیار متفاوت از لینکی در  besttoasterreviews.wordpress.com است. برای مثال در اکسپرت سئو ما به این نکته بسیار توجه داریم و همواره مطالبی که از سوی کاربر به دست ما میرسه رو انتشار میدیم.

119 ) لینک های 301  ممکن است نسبت به لینک مستقیم تاثیر کمتری داشته باشند ولی مت کات میگوید: ارزش لینک 301 مشابه با لینک مستقیم است.

120 ) میکروفرمت Schema.org  : صفحاتی که میکروفرمت ها را پوشش می دهند ممکن است رنک بالاتری نسبت به صفحات بدون این قابلیت، بدست آورند. این موضوع ممکن است امتیازی مستقیم بشمار رود و یا در واقع صفحات با میکروفرمت دارای SERP CTR بالاتری هستند .

121 ) لینک سایت های DMOZ : خیلی از وبمستر ها  به این معتقد هستند که گوگل به سایت هایی که جزء لیست DMOZ هستند , بیشتر اعتماد دارد.

الگوریتم گوگل آپدیت جدید

122 ) راهنمای Yahoo!  : الگوریتم گوگل ممکن است مکانی خاص برای راهنمای Yahoo! داشته باشد (تقریبآ با توجه به گوگل سایت هارو رتبه بندی میکنه …) پیشنهاد میکنم مطلب بهینه سازی سایت برای یاهو را بخوانید.

123 ) تعداد لینک های خروجی در صفحه: رنک صفحه محدود است. لینک در صفحه ای با هزاران OBLs رنک کمتری نسبت به صفحه ای با فقط تعداد کمی OBLs بدست می آورد.

124 ) گوگل ممکن است به دلیل اینکه در انجمن ها بصورت شدیدی اسپم صورت میگیرد , ارزش لینک های انجمن ها را پایین بیاورد. ( پیشنهاد میشود مدیران انجمن ها برای جلوگیری از این قضیه لینک های داخلی را نو فالو و در قسمت لینکستان یا جایی که بک لینک در جایگاه تبلیغاتی شما قرار دارد و تحت کنترل شماست , فالو قرار دهید. )

125 ) لینکی که در پستی با محتوای بالا ( از لحاظ تعداد کاراکتر ) بکار برده میشود از لینکی که در محتوای پایین ( تعداد کاراکتر ) کمتر بکار برده میشود , بسیار تاثیرگذارتر است.

126 ) کیفیت محتوای لینک : لینک هایی که ضعیف نوشته شده اند یا محتوای کم کیفیت به اندازه ی لینک های شامل نوشتار خوب و محتوای مولتی مدیا دار رنک پیدا نمی کنند.

 

127 ) لینک های صفحات ویژه : مت کات گفته که لینک متن های ویژه بصورت تک لینک فشرده می شوند

اثر متقابل کاربر  :

128 ) میزان کلیک ذاتی برای کلمه کلیدی :صفحاتی که کلیک بیشتری در CTR بدست می آورند، می توانند یک امتیاز SERP برای آن کلمه کلیدی وبژه بدست آورند.

129 ) CTR ذاتی برای تمامی کلمات کلیدی: این تمام کلمات کلیدی در واقع شما را سردرگم نکند.منظور این است که هر کلمه یا عبارت کلیدی که توسط شما انتخاب می شود از ارزش بالقوه ای برخوردار می باشد اما قطعا این ارزش ها یکسان نیستند.

130 ) یکی از ملاک های ارزش مطلب شما از نظر گوگل , میزان ماندن کاربر در صفحه مورد نظر است! ( بطور مثال: اگر کاربری به مطلب مربوطه ارجاع داده شود و کاربر اون صفحه رو همون لحظه ببنده این یک هشدار دهنده به گوگل برای اثبات کم کیفیت بودن مطلب خواهد بود. )

131 ) گوگل رسمآ اعلام کرده که از داده های گوگل کروم برای چک کردن اینکه سایت توسط کاربر بازدید میشود یا خیر و هر چند وقت یک بار سایت باز میشود , استفاده میکند.

132 ) بازدید دوباره کاربر میتواند یک امتیاز مثبت بزرگی برای سایت شما به شمار بیاید.( ولی نباید از این قضیه سوء استفاده شود و مثلآ شما به عنوان کاربر های ثابت , آیپی های ثابت از طریق روبات ها ارسال کنید و باعث بشید به سایتتون آسیب برسه… این دو موضوع روبات ها و کاربرهای واقعی را با هم مقایسه کنید! )

133 ) سایت های بلاک شده: گوگل این ویژگی را در کروم متوقف کرده است. با این حال به نظر می رسد پاندا از این ویژگی به عنوان سیگنالی برای کیفیت استفاده می کند.

134 ) از اونجایی که گوگل داده های کروم را بررسی میکند , اومده اعلام کرده که به Bookmark  های کروم نیز توجه میکند و براش اهمیت داره.

135 ) داده های تولبار گوگل: موتور جستجو گودوین گزارش می دهد که گوگل از داده های تولبار به عنوان سیگنال رنکینگ استفاده می کند. با این حال، در کنار سرعت لود صفحات و   malware آنها نمی دانند که گوگل چه نوع داده ای از تولبار بدست می آورد.

136 ) کامنت کاربران میتونه تو سایتتون یک نشونه ی بزرگی از کاربر پسند بودن سایت شما و کیفیت بالای سایت شما باشه و تاثیر بسیار مثبتی داره.

137 ) زمانی که کاربر از طریق موتور جستجو ( گوگل ) وارد سایت شما میشود و میزان زمانی که در سایت شما سپری میکند به عنوان یکی از فاکتور های بررسی کیفیت سایت از طرف گوگل بشمار می آید. ( تا جایی که میتونید کیفیت مطالبتون رو بالا ببرید که بتونید این متد خاص رو به راحتی اجرا کنید. ) قبل از بررسی این قسمت به شما پیشنهاد میکنم جهت سفارش سئو سایت با ما در ارتباط باشید.

الگوریتم گوگل 2016

قوانین خاص الگوریتم  :

138 ) تازگی مطابق با میزان جستجو : گوگل به صفحات جدید برای جستجوی های مطمئن امتیاز می دهد.

139 ) تنوع مطابق با میزان جستجو: گوگل ممکن است برای کلمات کلیدی مبهم تنوعی به یک SERP اضافه کند.

140 ) تاریخچه مرورگر کاربر: سایت هایی که مرتب توسط شما بازدید می شوند هر زمان توسط گوگل شناسایی شوند یک SERP ناگهانی برای جستجوهای شما دریافت می کنند. ( زمانی که شما از یک سایت قبل از جستجو , بازدید کردید ممکنه اون سایت رو در جستجو های بعدیتون در نتایج بالاتر ببینید. این به همین دلیله که شما قبلآ از سایت بازدید کردید. )

141 ) تاریخچه جستجوی کاربر: زنجیره جستجو روی نتایج جستجوهای بعدی تاثیر می گذارد. برای مثال، اگر شما “دانلود” را جستجو کنید و سپس عبارت “موزیک” را جستجو کنید، گوگل بیشتر علاقه مند می شود تا سایت های دانلود موزیک را در SERP ها بالاتر نشان دهد.

142 ) گوگل همیشه به سایت هایی با آیپی محلی آن منطقه و دامنه کشوری اهمیت بیشتری میدهد.

143 ) اگر جستجوی امن فعال باشد , نتایج از برخی از کلمات زننده و توهین آمیز فیلتر خواهد شد و برای کاربر نمایش داده نمیشود.

144 ) حلقه های گوگل پلاس: گوگل نتایج نویسنده ها و سایت هایی که شما در حلقه های گوگل پلاس خود وارد کرده اید را بالاتر نشان می دهد.

145 ) شکایت DMCA : گوگل رنک صفحات دارای شکایت DMCA را پایین می آورد. (Digital Millennium Copyright Act که ما آن را بنام قوانین کپی رایت میشناسیم. )

146 ) گوگل بصورت پیشفرض دامنه هایی با عمر بیشتر و فعالیت بیشتر را به صفحهSERP  اضافه میکند.

147 ) گاهی وقت ها گوگل نتیجه های متفاوتی از جستجو های “خرید” به نمایش میگذارد. ( که البته به عوامل زیادی بستگی داره… )

 

148 ) جستجو‌های محلی: گوگل اغلب نتایج محلی گوگل پلاس را بالای SERP های “نرمال” قرار می دهد.

149 ) کلمات کلیدی قطعی, جعبه اخبار گوگل را تشکیل میدهد.

150 ) یکی از مزیت های برند بودن این است که بعد از آپدیت وینس, گوگل شروع به امتیاز دادن به دامنه های برند کرده.

راستی پیشنهاد میکنم اگر به دنبال این هستین که از اول این مقاله را دنبال کنید مطلب الگوریتم گوگل قسمت اول را بخوانید.

درباره ی مدیر

علی خضرائی هستم وبمستر سایت اکسپرت سئو, 5 سال هست که در زمینه سئو فعالیت دارم

همچنین ببینید

گوگل آنالیتیک چیست

گوگل آنالیتیک چیست

گوگل آنالیتیک چیستReviewed by نویسنده on Nov 7Rating: 5.0خب سلام میکنم خدمت شما دوستداران علم …

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.