خانه / آموزش سئو / حفظ رنکینگ سایت در برابر تغییرات گوگل

حفظ رنکینگ سایت در برابر تغییرات گوگل

حفظ رنکینگ سایت در برابر تغییرات گوگلReviewed by مدیر on Oct 13Rating: 5.0

هر به روز رسانی در الگوریتم موتورهای جستحو مانند بروز رسانی الگوریتم گوگل پاندا، یک منبع اصلی استرس برای هر متخصص وبی است زیرا این تغییرات مانند زلزله هستند. آنها رتبه تان را فرومیریزند و همه تلاش هایتان برای رتبه بندی را از بین میبرند. در حالیکه این تغییرات غیر قابل پیشگیری هستند و کاری برای جلوگیری از آنها نمیتوانید انجام دهید، اندازه گیری هایی هستند که میتوانید برای کمتر صدمه دیدن انجام دهید. این باور وجود دارد که اگر از تمرین کلاه سفید پیروی کنید، از تغییرات در امان خواهید بود ولی اینطور نیست. اینجا چند پیشنهاد آورده شده است.

هرچند قبل از اینکه با خود مراحل ادامه دهید، بگذارید واضح کنیم که همه فعالیت های ترافیک مربوط به تغییرات موتورهای جستجو نیستند. بعضی اوقات این عملکردها طبیعی هستند- برای مثال، عملکرد های فصلی حاصل این تغییرات نیستند. کنترل این تغییرات سخت تر است زیرا مشابه تغییرات الگوریتم خارج از دست شما هستند و به همین دلیل آنها را در اینجا بحث نمیکنیم. تمامی آموزش هایی که در سایت اکسپرت سئو در دسترس خواهد بود جهت بهبود سئو سایت شما هستند.

تغییرات الگوریتم گوگل

  • بر روی کلمات کلیدی مورد هدفتان تمرکز کنید.

زمانی که میخواهید از موتورهای جستجو ترافیک بگیرید، اولین ایده تان ممکن است این باشد که برای کلمات کلیدی بیشتری رتبه گیری کنید، ترافیک بیشتری خواهید داشت. میتواند اینطور باشد ولی الزاما اینطور نیست.

شاید فکر کنید که اگر کلمات کلیدی خود را گسترش دهید، ترافیک را افزایش خواهد داد اما درواقع، برعکس است. این کلمات کلیدی جدید میتواند ارتباط کمی با کلمات کلیدی قبلی داشته باشد و ترافیک را کاهش دهد.پس، قبل از اینکه کلمه کلیدی جدیدی را بخواهید اضافه کنید، اگر نتیجه بد شد، همیشه باید آماده عقب نشینی باشید

  • برای کلمات کلیدی ظولانی بهینه سازی کنید.

کلمات کلیدی طولانی، معمولا نادیده گرفته میشوند زیرا ترافیک زیادی نمی آورند. هرچند که کلمات کلیدی طولانی در برابر تغییرات الگوریتم ایمن تر هستند. ترافیک کلمات کلیدی کلیدی زیاد کم بنظر  نمی آید چون رقابت کمتری دارند. پس اگر تاکنون از کلمات کلیدی طولانی استفاده نکرده اید، بهینه سازی برای آنها را آغاز کنید.

تغییرات الگوریتم گوگل2

  • برای کلمات کلیدی که رقابت کمتری دارند، بهینه سازی کنید.

کلمات کلیدی که رقابت کمتری دارند ممکن است طولانی نباشند اما از به روز رسانی موتورهای جستجو کمتر آسیب میبینند.توضیح آن ساده است برای مثال، اگر 10 سایت وجود داشته باشدکه برای یک کلمه کلیدی رقابت میکنند، اگر الگوریتم تغییر کند، بدترین حالت این است که دهم شوید که خیلی بهتر از اینست که در مکان صدم قرار بگیرید.

  • مرتبا محتواهای جدید بگذارید.

فاصله زیاد بین مطالبتان میتواند سایتتان را حتی برای کلمات کلیدیی که همیشه استفاده میکردید را تیره و تار کند حتی اگر تغییر در الگوریتم موتورهای جستجو ایجاد نشده باشد. با اینکه با مطلب گذاشتن تنها نمیتوانید بر این تغییرات غلبه کنید زیرا مطالب جدید زمان میبرند تا رتبه خوبی بدست آورند. محتوای جدید، خون تازه است و ترافیک بوجود می آورد. همانطور که بارها اشاره کردیم، بهتر است که یک تکه جدید محتوا را در یک هفته یا در طی یک ماه بگذارید تا اینکه ماه ها هیچ مطلبی نگذارید و یکباره 20 مطلب جدی بگذارید.

  • فقط از سایت های خیلی خوب، لینک بازگشتی بگیرید.

روزهایی که هر لینک بازگشتی خوب بود گذشته اند. امروز لینک از سایت های بد یا غیرمرتبط میتواند آسیب جدی بزند. به همین دلیل باید از سایت های با رتبه بالا لینک بازگشتی بگیرید. این سایت ها هم علاقه ای ندارند که رتبه شان پایین بیاید و درنتیجه رتبه شما نوسان کمتری خواهد داشت.همچنین وقتی یک سایت لیست A لیک گذاشت، به سختی آن ار حذف میکند تا رتبه اش پایدار باشد.

برای جلوگیری از لینک از سایت های بد، میتوانید از ابزارهای زیادی برای فهمیدن اینکه چه کسی به شما لینک شده است، استفاده کنید. وقتی که با یک لینکی که نمیخواهید برخورد کردید، با متخصص وب آن سایت تماس بگیرید و از او بخواهید آن را حذف کند.

  • از PPC استفاده کنید.

اگر تا کنون این را بدرستی متوجه نشدید بیایید آن را مستقیم بگوییم. ترافیک مجانی موتور جستجو خوب است اما قابل اعتماد نیست. فرقی نمیکند که چقدر سایتتان خوب است و چقدر ماهرانه از خود در برابر تغییرات محافظت کردید، هیچ وقت مصون نیستید. اگر ترافیک ثابت برای سایتتان میخواهید، استفاده از PPC را آغاز کنید. ما یک آموزش جزئی را در تبلیغات گوگل ادوردز گذاشتیم. اگر اصلا با PPC آشنایی ندارید از این آموزش استفاده کنید.

تغییرات الگوریتم گوگل3

  • در رسانه های اجتماعی گسترش پیدا کنید.

اینجا هم مثل بقیه است. همه تخم مرغ های خود را در یک سبد نگذارید. مثلا همه ترافیک خود را از موتورهای جستجو نگیرید. وقتی که شروع به کسترش منابع ترافیک میکنید، اولین گزینه PPC است(که هزینه دارد) و گزینه دوم رسانه های اجتماعی هستند. سایت هایی مانند، فیسبوک، توییتر، yumblr و غیره برای استفاده رایگان هستند که میتوانید مطلب چگونه از فیسبوک بازدیدکننده بدست آوریم را مطالعه نمایید و  اگر مطالبتان معروف شوند، میتوانند ترافیک زیادی برای شما بیاورند. هرچند که معمولا ترافیک از رسانه های اجتماعی زیاد هدف دار نیستند و تبدل هایتان ممکت است کم باشند اما با این حال، این سایت ها میتوانند چاره خوبی باشند.

بعضی وقت ها میتوانید از تغییرات موتورهای جستجو استفاده کنید زیرا این باعث میشود رقبانتان افت کنند، این شک شانس محض است و نمیتوانید به آن تکیه کنید.  اگر نمیخواهید که تاثیرات منفی این را تجربه کنید، باید بیش فعال باشید و همه توصیه های این مقاله را انجام دهید.متاسفانه حتی اگر این کار را انجام دهید، نمیتوانید بگویید که کاملا محافظت شدید اما حداقل میدانید که هر کاری که میتوانستید انجام دادید.

درباره ی مدیر

علی خضرائی هستم وبمستر سایت اکسپرت سئو, 5 سال هست که در زمینه سئو فعالیت دارم

همچنین ببینید

گوگل آنالیتیک چیست

گوگل آنالیتیک چیست

گوگل آنالیتیک چیستReviewed by نویسنده on Nov 7Rating: 5.0خب سلام میکنم خدمت شما دوستداران علم …

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.