خانه / آموزش سئو / SEO مجانی در برابر SEM غیر مجانی

SEO مجانی در برابر SEM غیر مجانی

SEO مجانی در برابر SEM غیر مجانیReviewed by ali khazraei on Apr 11Rating: 5.0SEO مجانی در برابر SEM غیر مجانیSEO مجانی در برابر SEM غیر مجانی ؟ کدامیک بهتر هستند

SEO مجانی در برابر SEM غیر مجانی

راه های زیادی برای راندن ترافیک به یک سایت وجود دارد اما کلا دو روش مهم آن،سئو (بهینه سازی موتور جستجو) و SEM(بازاریابی موتور جستجو) می باشند. با اینکه بین آنها شباهت هایی وجود دارد مانند اینکه هر دو حول کلمات کلیدی میگرند، آنها اساسا باهم متفاوتند.

برای اینکه یاد بگیریم که چگونه از آنها استفاده کنیم، اینجا چندین راهکار آمده است تا بدانیم که کی از سئو استفاده کنیم و کی از SEM. لازم است قبل از اینکه وارد راهکارها شویم، اول مشخص کنیم که چه چیزی را جزء لیست SEO بداینم و کدامیک را در لیست SEM قرار دهیم.

سئو

کدامیک سئو است و کدامیک SEM؟

تعاریف مختلفی برای SEO و SEM وجود دارد. در بعضی مواقع حتی بعنوان هم معنی هم بکار میروند و این درست نیست زیرا بسیار با هم متفاوتند و یا اینکه SEO زیرمجموعه ای اط مجوعه بزرگ SEM در نظر گرفته میشود که خودش به نوعی گیج کننده است.

بنابراین، برای جلوگیری از ابهام، اینگونه SEO را معنی میکنیم. SEO شامل همه ساخت لینک و فعالیت های بهینه سازی روی صفحه است که هدف آن بدست آوردن رتبه خوب در جستجوهاست در حالیکه SEM هرچیز دیگری که برای آن پول میدهید ا، مانند ترافیک PPC ، می باشد. ممکن است که بپرسید که لینک های پولی متعلق به SEM است . نه، نیستند. آنها به سادگی، کلاه سیاه هستند و نه به SEM تعلق دارند و نه به SEO.

چه زمانی از سئو استفاده کنید.

SEO مجانی ممکن است شامل هزینه کردن پول نشود اما ارزان ترین راه حل نیست. زمانی که مشخص میکنید که چقدر زمان برای بهینه سازی یک صفحه و ساختن لینک، صرف کرده اید، اصلا آن را مجانی محسوب نمیکنید.زمان پول است و این فعالیت های مجانی SEO وقت شما را مصرف کرده است و آن زمان میفهمید که این "مجانی" چقدر میتواند گران باشد. بعضی از وقت ها وقت به SEO نیاز دارید. این موارد شامل زیر میشود:

کلمات کلیدی که رقابت کمتری دارند، مخصوصا کلمات کلیدی طولانی. برای کلماتی که رقابت کمتری دارند، سرمایه گذاری شما در SEO مانند تسفیه کردن است زیرا به زمان و تلاش زیادی نیاز ندارید تا رتبه خوبی بدست آورید. این بخصوص برای کلمات طولانی صادق است زیرا حتی اگر آنها را به مزایده هم بگذارید، به سختی کلیک های زیادی دریافت میکند. کلمات طولانی  ممکن است رتبه خوبی بدست بیاورند حتی بدون فعالیت SEO بخصوص.فقط کلمه طولانی را یکی دوبار روی صفحه تکرار کنید. حتی با تعداد کم لینک بازگشتی هم میتواند در بالای نتایج جستجو باشد.

زمانی که بودجه کمی دارید. در مورد دوم، زمانی که SEO نه تنها بهترین بلکه تنها گزینه است زمانی است که بودجه کمی دارید و در حالت ایده آل شما همه زمان دنیا را در اختیار دارید. زمانی که بودجه شما خیلی محدود است، ممکن است بتوانید چند کلیک ارزان PPC بخرید اما در خیلی از مواقع 100 یا 100 تا کلیک تفاوت زیادی ایجاد نمیکند. در این شرایط، فقط زمان خود را در SEO سرمایه گذاری میکنید و زمانی که بودجه تان اجازه داد، به سمت PPC حرکت میکنید.

زمانی که بهترین گزینه های نمونه خیلی کم هستند،به نظر می آید SEO خیلی مفید نیست، اما این درست نیست. SEO مفید است و حتی اگر بوانید مقدار زیادی پول روی PPC صرف کنید، کاملا رتبه بندی های جستجوها را کنار نگذارید.

سئو و بهینه سازی

چه زمانی از SEM استفاده کنید.

زود یا دیر خواهید فهمید که SEO به تنهایی نتایج خوبی نخواهد داشت. این احساس به خصوص بعد از به روز رسانی الگوریتم جستجو مانند Panda Update، به وجود می آید. زمانی که سایت شما که رتبه های خوبی برای کلمات کلیدیتان می آورد، شروع به نزول کرده باشد. در این زمان ها، تقریبا همه به PPCروی می آورند. حتی اگر زمان ها خیلی شدید نباشند، SEM یک چاره خوب است. برای مثال در شرایط زیر به خوبی کار میکند:

برای کلمات کلیدی رقابتی. کلمات کلیدی رقابتی اساسا غلبه کردن به آنها سخت است. اگر به این توجه کنید که SEO چقدر زمان میبرد، برای این کلمات PPC ارزان تر از روش عادی است. البته اگر با ادوردز و کلیک های 3-4$ شروع کنید، هزینه خیلی زیاد خواهد شد اما اگر ابتدا چند کلمه رقابتی را در Adwords alternatives امتحان کنید، نتایج بهتری را در آن به دست خواهید آورد.

زمانی که به ترافیک زیاد در یک دوره کوتاه نیاز دارید. SEO زمان زیادی میبرد تا بتوان تاثیرات را دید. اگر تحت فشار زمانی هستید، مثلا ترافیک را برای بعضی از مناسبت ها لازم دارید، به سختی میتوانید صبر کنید. برای مثال، اگر وسایل کریسمس میفروشید و کلمه های کلیدیتان خیلی رقابتی هستند، ممکن است رتبه خوبی بیاورید اما برای کلمات مرتبط با کریسمس در فوریه نیازی به آرودن رتبه خوب نیست. بنابراین در نوامبر و دسامبر میخواهید که ترافیک زیادی با PPC بدست آروید. اگر بخواهید SEO را در آن زمان شروع کنید، زمان مناسبی برای سال بعد خواهد بود پی در این شرایط PPC بهترین راه چاره است.

برای بهتر دیده شدن. بیشتر کارشناسان فکر میکنند که برترین شماره 5 و یا حتی 3 برای یک موضوع خاص اهمیت دارد. اگر برنامه بریزید که آن را در مکان 7ام و یا دهم قرار دهید، به اندازه مکان پنجم خوب نخواهد بود و با این حال زمان زیادی را در SEO گذاشته اید. اگر میخواهید که بهتر دیده شوید، باید فهرست بندی های پولی را هم در نظر بگیرید. لیست های پولی در بالای موارد اساسی قرار میگیرد و بهتر دیده میشود، اما باید این را هم در ذهن داشته باشید که کاربران معمولا روی موارد اساسی کلیک میکنند تا لیست های پولی. زیرا فکر میکنند که آنها معتبرتر هستند.

برای پیدا کردن کلمات کلیدی که به خوبی تغییر میدهند. SEM یم منبع عالی کلمات کلیدی برای SEO است. بعد از اینکه یک مبارزه به راه انداختید، میبینید که بعضی از کلمات کلیدی رقابتی که رتبه خوبی هم در گوگل می آورند، به خوبی تبدیل نکندد. این کاملا منطقی است که اگر یک کلمه رقابتی است الزاما برای شما به خوبی تبدیل نکند و خوب است که این را از راه سختی یاد نگیرید. عاقلانه ترین کاری که میتوانید انجام دهید صرف چند دلار در یک مبارزه PPC است و ببنید که آیا این کلمه کلیدی به خصوص به خوبی تبدیل میکند یا نه. اگر اینطور بود، تلاش های مجانی SEO خود و بودجه ی PPC آن را افزایش دهید.

SEO و SEM به خوبی یکدیگر را تکمیل میکنند. هر کدام از انها مزایا و معایب خودش را دارد و برای بهترین نتیجه، روش برنده استفاده از هردو است. شما فقط نیاز دارید که کمی آزمایش کنید تا ترکیب درست آن را پیدا کنید و تاثیرات را مرتبا تماشا کنید و زمانی که فرمول عالی را پیدا کردید، باور نخواهید کرد که چقدر ترافیک بدست خواهید آورد.

درباره ی مدیر

علی خضرائی هستم وبمستر سایت اکسپرت سئو, 5 سال هست که در زمینه سئو فعالیت دارم

همچنین ببینید

سئو سایت شخصی

سئو سایت شخصی

یکی از زمینه های خدمات بهینه سازی سایت تیم ما سئو سایت شخصی میباشد که به …

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.