خانه / آموزش سئو / شاغلان SEO در طی رکود

شاغلان SEO در طی رکود

من نمیدانم که بسیاری از مردم کارشناس SEO شده اند چون از پیش برنامه ریزی کرده بودند و یا فکر کرده بودند که شغل SEO در مقایسه با سایر زمینه های تجاری پایدارتر است و یا دلیل انتخاب شغل SEO کاملا متفاوت است. ولی من احساس میکنم که کارشناس سئو و بهینه سازی خوش شانس هستند چرا؟ زیرا زمانی که رکود بسیاری از صنایع را دچار افت کرده بود، بسیاری از متخصصان SEO در بالاترین رتبه مالی قرار داشتند و نسبت به آینده کاملا خوش بین بودند.

گفتن اینکه صنعت SEO رکود را حس نکرد، اغراق آمیز به نظر می آید. دقیقا اینطور نیست بنابراین در مقایسه با صنایعی مانند اتومبیل، روزنامه، بانکداری، مشاور املاک و غیره، SEO یک جزیره امن مالی به نظر میرسد. این به این معنی نیست که هیچ کاهش حجمی وجود نداشته و یا همه افراد SEO با پول زیاد کار میکنند ولی همه صنعت SEO  و افرادی که در SEO زندگی میکنند، بسیار بهتر از سایر کارمندان هستند.

seoworkers

چه انتظاری از شغل SEO در طی رکود میتوانید داشته باشید؟

سوال در مورد انتظارات واقعی، مربوط به علم مالی است. من شرط میبندم افرادی در SEO وجود دارند که با شرایط کنونیشان خوشحال نیستند و رکورد را عامل آن می دانند. اگر بسیاری از مشتریان شما از صنایع دارای مشکل (خودرو، مشاور املاک، خدمات مالی و غیره)  باشد، شما دلیلی برای گلایه دارید. در این شرایط اگر بتوانید قبض هایتان را پرداخت کنید باید خوشحال باشید. کاری که میتوانید انجام دهید (اگر تا کنون نکرده اید) جستجوی مشتری از صنایع دیگر است.

فاکتور دیگری که بر روی انتظارات شما از شغل SEO در طی رکود اثر میگذارد، موقعیت شما در پلکان شغلی است. این تفاوت زیادی ایجاد میکند که شما برای یک شرکت کار میکنید و یا رئیس خودتان هستید. کارمند بودن همیشه یک موقعیت حساس است. بنابراین اگر شما انتظار امنیت شغلی دارید، زمانی که شما یک پیمانکار SEO مستقل باشید راحت تر به دست می آید. اخراج در شرکت های SEO ممکن است معمول نباشد و کارمندان در برابر آن هیچ گاه مصون نیستند.

به علاوه سطح توانایی شما بر چگونی کار SEO شما در اثر رکود تاثیر میگذارد. رکود زمان مناسبی برای ورود تازه کارها به SEO نیست.افراد زیادی از صنایع دیگر به SEO به عنوان یک کمربند ایمنی هجوم می آورند. زمانی که این افراد توانایی درست و تجربه نداشته باشند ولی انتظار رودی از طلا را بکشند، ناچارا ناامید خواهند شد.

چه چیزی باعث میشود که شاغلان SEO از رکود در امان باشند؟

خب، اگر شما یک SEO کار با مهارت هستید و رویای رودی از طلا را نمیبینید، میتوانید با SEO احساس امنیت کنید چون بر خلاف سایر شغلها در صنایع دیگر، شغلهای SEO در برابر رکود نسبتا امن هستند. این هم چند دلیل برای امنیت شاغلان SEO در رکود:

بازار SEO یک بازار پا بر جاست. اگر رکود قبل در اوایل شروع قرن را به یاد داشته باشید، زمانی که صنایع IT در میان آسیب دیدگان بزرگ بود باید اکنون اندکی خوش بین باشید که این بار هم همین اتفاق نیوفتد. نه، این بار مثل قبل نیست. SEO دیگر یک خدمات جدید نیست و بازار SEO در مقایسه با چندین سال پیش به تنهایی پابرجاست. این باعث تفاوت این رکود با رکود قبل میشود. تفاوت مالی است و نمیتوان آن را نادیده گرفت.

seoworkers2

SEO یکی از آخرین شرکت های اخراج مالی هستند. اکنون SEO تبدیل به یکی از نیازهای شرکت ها در هر سایزی شده است. بر خلاف سخت افزار، خودرو، بدون اشاره به تفریحات و سفرهای کاری، کارشناسان SEO آنقدر بزرگ نیستند ولی به یک شرکت برای حضور در خارج کمک میکنند. این دلیل این است که زمانی که یک شرکت تصمیم به کم کردن بودجه میکند، کارشناسان SEO جزء چیزهایی که کم میشوند نیستند.

SEO، ROI بزرگی دارد. بازگشت سرمایه (ROI) برای پول سرمایه گذاری شده در SEO بسیار بزرگتر از ROI برای هر نوع از سرمایه است. SEO برای شرکت ها پول به ارمغان می آورد و این باعث میشود که سرمایه گذاری خیلی خوبی باشد. اگر SEO را متوقف کنید، آمدن پول هم متوقف میشود.

بسیاری از مشتری ها یک مبارزه مهاجمانه SEO را برای زودتر به دست آوردن نتایج آغاز می کنند. در طی رکود SEO حتی مهم تر هم هست. دلیل این است که بسیاری از مشتری ها تصمیم میگیرند که یک حمله متهاجمانه به آنها برای پیدا کردن مشتری های بیشتر کمک میکند و در نتیجه بودجه قبل از رکودشان دو برابر میشود.

SEO ارزان تر از PPC.SEO که یکی از راه های پر ازدحام کردن سایت هاست می باشد. همچنین یکی از موثرترین راههای شلوغ کردن سایت هاست. برای مثال، اگرPPC  را در نظر بگیرید، مزیت های SEO قابل وضح هستند. PPC بسیار گران است و بعنوان یک قانون رتبه بالا در نتایج جستجو برای کلمات کلیدی رقابتی ارزان تر از PPC است.

seoworkers3

از روش پیشرفت سنتی ارزان تر است. روش پیشبرد سنتی (مثل بازاریابی بدون اینترنت) هنوز یک گزینه است اما هزینه آن حتی بالاتر از PPC و نوع های دیگر پیشبرد بدون اینترنت است. در کنار اینکه بسیاری از شرکت ها بازاریابی بدون اینترنت را بطور کامل کنار گذاشته اند و به SEO به عنوان راه اصلی برای پیشبرد تجارتشان و جلب توجه مشتریان جدید، روی آورده اند.

SEO یک هزینه بازگشت کننده است. بسیاری از تجارت ها، مدل تجاری خود را حول رابطه اعضا و مدل های بازگشت هزینه دیگر بنا میکنند. برای شما رابطه اعضا و سایر مدل های بازگشت هزینه، از قبل فروش رفته است. برای مثال شما کم و بیش میدانید که اگر مشتری از مبارزه ای که برای او به راه انداخته باشید راضی باشد، او باز خواهد گشت. بدست آوردن بازگشت مشتری بسیار مفید است زیرا شما هزینه کمتری در مقایسه با بدست آوردن مشتری تک به تک خواهید داشت.

نگاه کلی به شاغلان SEO در طی رکود بسیار مثبت است. همانطور که اشاره کردیم، ممکن است که کاهش حجم و یا ورشکست شدن بعضی از مشتری هایتان را تجربه کنید اما پیشنهادات SEO کلی نسبت به سایر مشاغل ثابت تر است. اگر شما تصمیم دارید که از مزیت های امنیت در طی رکود SEO استفاده کنید و یک حرفه ای واقعی هستید، مجبور نیستسد که رکود با همه ضررهایش را احساس کنید.

درباره ی مدیر

علی خضرائی هستم وبمستر سایت اکسپرت سئو, 5 سال هست که در زمینه سئو فعالیت دارم

همچنین ببینید

گوگل آنالیتیک چیست

گوگل آنالیتیک چیست

گوگل آنالیتیک چیستReviewed by نویسنده on Nov 7Rating: 5.0خب سلام میکنم خدمت شما دوستداران علم …

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.